ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ေထာင္နန္းမွာ ယခု

20101010 Lashio Prision (1)

ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ေထာင္နန္းမွာယခု . . . .

ဆရာေတာ္ကုိ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ အရွင္သုခမိႏၵ (စ၀္ဆုခမ္း-တန္႔ယန္း)လုိ႔ လူသိမ်ားတယ္။   ဟုိနားခဏ ဒီနားခဏ ဦးသုခမိႏၵလုိ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ ေက်ာ္ရင္ျမင့္က တင္စားေခၚထားတယ္။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ သာသနာျပဳခရီးကုိ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးလုိလုိ ဟုိနားမွာ ခဏ ဒီနားမွာ ခဏ၊ တခ်ဳိ႕ေနရာလည္း တစ္ရက္၊ တစ္ည၊ သံုးေလးငါးည၊ ဆယ္ည စသျဖင့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းစဥ္အရ သာသနာျပဳ မာရသြန္ခရီး အၿမဲ တမ္းဆက္ေနေတာ့ တစ္ေနရာတည္းမွာ ၾကာၾကာေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မဟုတ္လုိ႔ပါ။

 

ထူးျခားတဲ့ ေန႔တစ္ေန႔။

အဲဒီေန႔ကေတာ့ ၁၀ ရက္ ၁၀ လ ၂၀၁၀။ တနည္းေျပာရရင္ ၁၀ သံုးလံုးေန႔ပါ။

အဲဒီေန႔ရဲ႕ ထူးဆန္းမႈက ဒီလုိပါ . . .

အ/၆၅၄၅ လင္ခရူဆာကားနက္တစ္စီး သိႏီၷၿမိဳ႕ေက်ာင္းဆုိင္ေက်ာင္း (၁၀)ရက္ ဓမၼဂုဏ္ရည္ တရားစခမ္း ကေန လားရႈိးကုိ ေန႔လည္ တစ္နာရီအေရာက္ ခရီးဆက္ထြက္လာခဲ့တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ရက္ကတည္းက မုိးဆက္တုိက္ ရြာခဲ့တာေၾကာင့္ သိႏီၷၿမိဳ႕ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ကုိ ျဖတ္စီးဆင္းေနတဲ့ နမၼတူေခ်ာင္းလည္းး ေရေတြ ႀကီးၿပီး ေျမနိမ့္ပုိင္းက တခ်ဳိ႕လယ္ေတြ ေရျမဳပ္လုိ႔ စပါးပင္အခ်ဳိ႕ ေရငုတ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ကားလမ္းေပၚေတာ့ ေရမေက်ာ္ပါဘူး။ ဆရာေတာ္ကားရဲ႕ ေနာက္မွာ စရထ ဘိကၡေ၀ (ရဟန္းတုိ႔ သာသနာျပဳ ခရီးထြက္ တရားေဟာၾက) အဓိပၸါယ္ရွိတဲ့ ပါဠိစာရယ္ The water is pure, that flows. The monk is pure, that goes. (စီးဆင္းတဲ့ေရသည္ ၾကည္သန္႔ရွင္း၏၊ သာသနာျပဳ ခရီးထြက္ေနတဲ့ သံဃာေတာ္သည္ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္း၏) အဓိပၸါယ္ရွိတဲ့ အီတာလ်ံဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးေလာကနာထရဲ႕ စကားေတာ္ရယ္ ေရးထားတယ္။

ေန႔လည္ တစ္နာရီထုိးဖုိ႔ ၁၀ မိနစ္အလုိ လားရႈိးၿမိဳ႕အ၀င္ နမ့္ေယာင္ေခ်ာင္းတံးတားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီး လားရႈိးၿမိဳ႕ ကုိေရာက္လာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကားနက္က လားရႈိးအက်ဥ္းေထာင္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ အရွိန္ေလွ်ာ့လာၿပီး အက်ဥ္းေထာင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကားကုိ ေစာင့္ႀကိဳေနၾကၿပီး အက်ဥ္းဦးစီးဌာနရဲ႕ ဧည့္ေဂဟာ ဌာနကုိ ပင့္သြားတယ္။

20101010 Lashio Prision (2)

တတိယအႀကိမ္ ေထာင္ထဲေရာက္ျခင္း

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ခု ဇႏၷ၀ါရီလ (၈) ရက္တံုးကလည္း ဆရာေတာ္ ဒီအက်ဥ္းေထာင္ကုိ တစ္ခါေရာက္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီ တစ္ခါေတာ့ လားရႈိးေထာင္မွာ ဒုတိယအႀကိမ္ေရာက္ရွိျခင္းပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂၀-၂၂ ရက္တံုးက ၃ ရက္လံုးလံုး ဆရာေတာ္က ရွမ္းျပည္နယ္ အေရွ႕ပုိင္း မုိင္းဆတ္ အက်ဥ္းေထာင္ကုိလည္း ေရာက္ခဲ့ေသးတယ္။ ေရာက္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ အတူတူပါ။ ျပည္ထဲေရးႏွင့္ အက်ဥ္းဦးစီးဌာနမွ အက်ဥ္းသားမ်ားကုိ တရားေဟာေပးဖုိ႔ ပင့္ထားလုိ႔ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ဟာ ေထာင္နန္းမွာ ယခု တရားလာေဟာရျခင္းျဖစ္တယ္။ လားရႈိးက သာမႈနာမႈလူမႈကူညီေရးအသင္း၊ ေမတၱာေရစင္အသင္း၊ ကေလးတရားပဲြျဖစ္ေျမာက္ေရးအသင္း၊ ဆန္ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၊ ကုန္စည္တုိင္အဖဲြ႕နဲ႔ ရွမ္းယဥ္ေက်းမႈ အဖဲြ႕က ဒကာဒကာမေတြလည္း တစ္ေယာက္ကုိ နည္းနည္းစီစုၿပီး အလွဴေငြေတြထည့္ၾကကာ အက်ဥ္းသားမ်ား အတြက္ ဆပ္ျပာ၊ လက္သုတ္ပု၀ါ၊ သြားတုိက္ေဆး၊ သြားတုိက္တံ၊ ေကာ္ဖီထုတ္၊ ေဆး၊ ေရသန္႔၊ ဆန္၊ ထမင္း၊ ဟင္းေတြကုိ သြားေရာက္လွဴဒါန္းတဲ့ အစီအစဥ္လည္းပါတယ္။ ကာလတန္ဖုိးကေတာ့ သိန္း(၅၀)ေလာက္ျဖစ္ မယ္။ လားရႈိးအက်ဥ္းေထာင္မွာကေတာ့ ေထာင္သား (၁၆၇၀)ေလာက္ရွိမယ္။

ေထာင္ပုိင္ႀကီး ဦးတင္ေမာင္ထြန္းလည္း ဆရာေတာ္ကုိ ဗြီအုိင္ပီမ်ား နားေနေဆာင္ကုိ ေခတၱသီတင္းသံုးေစၿပီး အေအးကပ္လွဴကန္ေတာ့ကာ ၀မ္းသာစကားေတြ အလႅာပသလႅာပ စကားေတြေျပာၿပီး ေထာင္ရဲ႕ အေျခအေန ကို ေျပာျပခဲ့တယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ အက်ဥ္းက်တာကေတာ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးမႈေတြက ရာခုိင္ႏႈန္းပုိမ်ားတယ္တဲ့။ ဒီတင္ျပခ်က္ကုိ ၾကားရေတာ့ ဆရာေတာ္လည္း မူးယစ္ေဆး၀ါးမိစၦာေကာင္ႀကီး ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ျမန္ျမန္အျမစ္ ျပတ္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳမိတယ္။ လူညႊန္႔တံုးေစရံုသာမက လူမ်ဳိးကုိပါ ပ်က္သုဥ္းေစတဲ့ အႏၱရာယ္ေကာင္ႀကီးဟာ မူယစ္ေဆး၀ါးပါ။

20101010 Lashio Prision (3)

ေထာင္ထဲသုိ႔ တတိယေျခလွမ္းမ်ား

ေထာင္ထဲက အဆင္သင့္ျဖစ္တာနဲ႔ ဆရာေတာ္ကုိ လာပင့္ေတာ့ ေထာင္ပုိင္ႀကီး ဦးတင္ေမာင္ထြန္းကုိယ္တုိင္ ပန္းကလာပ္ကုိင္ၿပီး ဆရာေတာ္ကုိ ေထာင္ထဲပင့္သြားတယ္။ က်န္တဲ့ အလွဴရွင္အဖဲြ႕မ်ားက ေနာက္ကေန လုိက္တာတာ တၿပံဳႀကီး။ ဆရာေတာ္တုိ႔ အုပ္စုကလူေတြက (၄၀)ေက်ာ္မယ္။ တာ၀န္ရွိအေစာင့္ေတြက လူ၀င္ လူထြက္ကုိ ေသခ်ာစြာ ေရတြက္ထားရတယ္။ ေထာင္ထဲအစီအစဥ္ကေတာ့ က႑ေလးခု ခဲြထားၿပီး ဆရာေတာ္ က အမ်ဳိးသားအက်ဥ္းသား (ဗမာ)အတြက္ တရားတစ္ပဲြ၊ အမ်ဳိးသားအက်ဥ္းသား (ရွမ္း)အတြက္ တရားတစ္ပဲြ၊ လားရႈိး မန္ေကာင္းေက်ာင္း သီလရွင္ဆရာေလး ေဒၚဧသိဂႌက ယဥ္ေက်းလိမၼာအတြက္ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္ ကေလးမ်ားအတြက္ေဟာေျပာေရးႏွင့္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အစ္မ ေဒၚနန္းၾကည္ၾကည္သိန္းက အမ်ဳိးသမီးအက်ဥ္း သူမ်ားအတြက္ တရားတစ္ပဲြစီစဥ္ထားတယ္။

ဆရာေတာ္ကေတာ့ အမ်ဳိးသားအေဆာင္ဘက္ကုိ ၾကြသြားကာ အထဲေရာက္ေတာ့ အက်ဥ္းသားေတြ ၀တ္စံု အျပာနဲ႔ စနစ္တက် ထုိင္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ သူတုိ႔အားလံုးကို စိတ္နဲ႔ ေမတၱာပုိ႔လုိက္မိတယ္။ အစီအစဥ္အရ ရတနာသံုးပါးကန္ေတာ့၊ ငါးပါးသီလခံယူၿပီး (၁)နာရီေလာက္ တရားေဟာေပးျခင္းျဖစ္တယ္။

ဆရာေတာ္ေဟာ တဲ့ တရားအက်ဥ္းကေတာ့ . . .

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သရဏဂုံအက်ဳိး ႀကီးမားပံုကုိ သိရွိေစရန္ ဒမိလတံငါသည္အေၾကာင္းကုိ စေဟာတယ္။ သူက တစ္သက္လံုး တံငါလုပ္ၿပီး မိစၦာဇီ၀နဲ႔ အသက္ေမြးေၾကာင္း။

သမၼာအာဇီ၀၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ မိစၦာဇိ၀ (၅) မ်ဳိး20101010 Lashio Prision (4)

(၁) သားသတ္လုပ္ငန္း= သူတစ္ပါးရဲ႕ အသက္ကုိ သတ္လုိ႔ အျပစ္ျဖစ္တယ္။

(၂) မူယစ္ေဆး၀ါးေရာင္း၀ယ္ျခင္း= သူတစ္ပါးကုိ ဒုကၡေရာက္ေစလုိ႔ အျပစ္ျဖစ္တယ္။

(၃) လက္နက္ေရာင္း၀ယ္ျခင္း = သူတစ္ပါးကုိ သတ္ျဖတ္ေစႏုိင္လုိ႔ အျပစ္ျဖစ္တယ္။

(၄) အဆိပ္ေရာင္း၀ယ္ျခင္း = သူတစ္ပါးကုိ အဆိပ္ျဖင့္ ေသေစႏုိင္လုိ႔ အျပစ္ျဖစ္တယ္။

(၅) လူကုန္ကူးျခင္း = အေရာင္းခံရတဲ့သူ ဘ၀ဆံုးရႈံးလုိ႔ အျပစ္ျဖစ္တယ္။

 

ဒီအေရာင္းအ၀ယ္ငါးမ်ဳိးဟာ အျမတ္အစြန္းမ်ားေပမယ့္ သံသရာမွာလည္း အျပစ္ႀကီးလြန္းတာေၾကာင့္ ေရွာင္ဖုိ႔ ဘုရားက ေဟာထားတယ္။ ဒမိလကေတာ့ ငါးေတြကုိ သတ္ၿပီး အသက္ေမြးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေသခါနီး မွာ ငရဲနိမိတ္ေတြ ထင္လာတယ္။ ရဟႏၱာတစ္ပါး အိမ္ကုိ ၾကြလာၿပီး သူ႔ကုိ သရဏဂံုနဲ႔ ငါးပါးသီလ ေဆာက္တည္ ဖုိ႔ တုိက္တြန္းေတာ့ သူလည္း ငရဲနိမိတ္ကုိေၾကာက္လုိ႔ ေဆာက္တည္လုိက္တယ္။

ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ . . . ကုိ တစ္ႀကိမ္သာ ေဆာက္တည္ခဲ့ရၿပီး ေသသြားတယ္။ ငါးပါးသီလကုိ သူမေဆာက္တည္လုိက္ရဘူး။ သုိ႔ေသာ္ ငရဲက်ဖုိ႔  ၉၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေသခ်ာေနတဲ့သူ ဟာ သရဏဂံု တစ္ခဏသာ ေဆာက္တည္ရလုိ႔ ငရဲကလႊြတ္ၿပီး စတုမဟာရာဇ္ နတ္ျပည္ကုိေရာက္သြားတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ တိသရဏဂမနီယမေထရ္အေၾကာင္းကုိ ဆက္ေဟာတယ္။ ဒီမေထရ္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ (၉၁)ကမၻာက သရဏဂံုနဲ႔ ငါးပါးသီလကုိ တစ္သက္လံုး ေဆာက္တည္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအက်ဳိးက (၉၁)ကမၻာတုိင္တုိင္ ငရဲကုိ မေရာက္ခဲ့ဘူး။ သိၾကားမင္းဘ၀နဲ႔ (၈) ႀကိမ္၊ စၾက၀ေတးမင္းဘ၀နဲ႔ (၅) ႀကိမ္၊ ပေဒသရာဇ္ ဧကရာဇ္၊ သူေဌးဘ၀ကေတာ့ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေဂါတမဘုရားရွင္ လက္ထက္မွာ (၇)ႏွစ္သားနဲ႔ သရဏဂံုကုိ ခံယူရင္း ရဟႏၱာျဖစ္သြားတယ္။ ဒါဟာ သရဏဂံု ေဆာက္တည္ျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးထူးပါ။ အပါယ္ငရဲက လြတ္ဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္နတ္သိၾကားျဗဟၼာ ထာ၀ရ ဘုိးေတာ္ မယ္ေတာ္ကမွ မလုပ္ေပးႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း၊ မိမိရဲ႕ မွန္ကန္ေသာအယူ မွန္ကန္ေသာ ကုိးကြယ္မႈေၾကာင့္သာ အပါယ္ဆင္းရဲက လႊတ္ႏုိင္ေၾကာင္း။

ေနာက္ဗမာျပည္က သရဏဂံုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္တဲ့ ဒလေထာအေၾကာင္း။

သူမကေတာ့ မြန္မေလးပါ။ တခ်ိန္က မြန္ေနျပည္ေတာ္ ဟံသာ၀တီ (ပဲခူး)မွာ ပုဏၰားေတြ တုိက္တြန္း စည္းရံုး မႈေၾကာင့္ ေဗဒင္လကၡဏာေတြနဲ႔ ခ်ိန္းေခ်ာက္မႈေၾကာင့္ ဘုရင္ႀကီးက ဗုဒၶဘာသာစြန္႔ၿပီး ျဗဟၼဏအယူကုိ ယူသြားကာ တုိင္းသူျပည္သားအားလံုးကုိလည္း ဗုဒၶဘာသာကုိ အမိန္႔အာဏာနဲ႔ စြန္႔ေစခဲ့တယ္။ လူထုေတြက ေသဒဏ္ေပးခံရမွာ ေၾကာက္လုိ႔ ဗုဒၶဘာသာကုိ စြန္႔ၾကတယ္။ ဒလေထာတစ္ေယာက္သာ ဗုဒၶဘာသာကုိ မစြန္႔တဲ့ သူအျဖစ္ က်န္ရစ္တယ္။ တစ္ေန႔ ေရထဲမွာ ဆင္းတုေတာ္ ရွစ္ဆူေမ်ာလာတာကုိ ေတြ႕ေတာ့ သူမက သြားဆယ္ယူတယ္။ ဘုရင္ႀကီးသိသြားေတာ့ သူမကုိ နန္းရင္ျပင္သုိ႔ ဖမ္းလာၿပီး ေသဒဏ္ေပးတာေပါ့။ ဆင္နဲ႔ နင္းသတ္ဖုိ႔ အျပစ္ေပးကာ ျပည္သူလူထုေတြကုိလည္း ေနာင္ဗုဒၶဘာသာ မကုိးကြယ္ရဲေအာင္ ပုဏၰားေတြက ရက္ရက္စက္စက္ ဆင္နဲ႔ နင္းသတ္ေစျခင္းပါ။ ဒလေထာကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာကုိ အသက္နဲ႔လဲၿပီး ခံယူသြားမယ္ ဆုိတဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ေမတၱာပုိ႔ၿပီး သရဏဂံုကုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတယ္။ သရဏဂံုရဲ႕ အစြမ္းေၾကာင့္ ဆင္ေတြက ဒလေထာကုိ မနင္းသတ္ရဲပဲ ထြက္ေျပးကုန္တယ္။ သူမကို ဆင္မျမင္ေအာင္ ျဖာနဲ႔ လိပ္ထားၿပီး နင္းခုိင္းေသာ္ လည္း ဆင္ေတြ အကုန္လံုး ထြက္ေျပးကုန္တယ္၊ ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ အဂၤလိပ္စာေရးဆရာ ဂ်ီအီးဟာေဗးကုိယ္ တုိင္ ျမင္ေတြ႕ရလုိ႔ အဂၤလိပ္လုိ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းကုိးရာေက်ာ္က မွတ္တမ္းတင္ထားတာပါ။ ေနာက္ဆံုးသူမကုိ မီးပံုေပၚ ပစ္တင္တယ္။ သရဏဂံုေၾကာင့္ မီးမေလာင္ပါဘူး။ ပုဏၰားေတြ သူမကုိ မေသေသေအာင္ လုပ္မွ ျဖစ္မယ္။ မလုပ္ႏုိင္ရင္ ဗုဒၶဘာသာေတြ ျပန္ေခါင္းေထာင္လာကုန္မယ္ေပါ့။ ဒါနဲ႔ သူမကုိ အရွင္လတ္လတ္ ေျမျမဳပ္ ပစ္ဖုိ႔ ဘုရင္ႀကီးကုိ အႀကံျပဳတယ္။ သူမကေတာ့ ေသမွာ မေၾကာက္ပါဘူး။ သရဏဂံုနဲ႔ ေသရင္ အပါယ္မက်ဘူး ဆုိတာ ယံုၾကည္ထားလုိ႔ပါ။ သရဏဂံုကုိ စြန္႔ၿပီးေသရင္ေတာ့ အပါယ္ေလးပါးဟာ ကုိယ့္ရဲ႕ အိမ္ေဂဟာျဖစ္မယ္။

20101010 Lashio Prision (5)

သူမကုိ ဆင္နဲ႔သတ္၊ မီးရႈိ႕သတ္လုိ႔ မေသတာကုိ ဘုရင္ႀကီးက အံ့ၾသေနမိတယ္။ ေနာက္ဆံုး သူမကုိ သနားစိတ္၀င္သြားလုိ႔ အခြင့္အေရး တစ္ခု ေပးတယ္။ ဗုဒၶဘာသာကုိ စြန္႔ရင္ ေသဒဏ္က လႊတ္ေပးမယ္ေပါ့။ သူမ ကေတာ့ မစြန္႔ဘူး၊ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပဲ အသက္သာ အေသခံသြားမယ္လုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္တယ္။ တကယ့္ ဘာသာခ်စ္ အာဏာနည္သူရဲေကာင္းမေလးလုိ႔ ဆုိရမယ္။ ဘုရင္ကလည္း ေသြးတုိးစမ္းခ်င္တာနဲ႔

မင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာက တကယ္စစ္မွန္တယ္ဆုိရင္္ မင္းအိမ္မွာ ပင့္ထားတဲ့ ဆင္းတုေတာ ရွစ္ဆူကုိ ဒီနန္းေတာ္ ေရာက္ေအာင္ပင့္၊ မပင့္ႏုိင္ရင္ မင္းကုိ အရွင္လတ္လတ္ ေျမျမဳပ္ပစ္မယ္။ ပင့္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ငါလည္း ဗုဒၶဘာသာ ျပန္၀င္မယ္. . . တဲ့။

 

ဒလေထာလည္း ဒုိ႔ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ ဘုရားအစစ္အမွန္ျဖစ္တယ္၊ တပည့္ေတာ္မကလည္း သရဏဂံုကုိ အသက္နဲ႔ လဲၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္ ဒီမွန္တဲ့ သစၥာေၾကာင့္ အိမ္မွာ ရွိတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ရွစ္ဆူသည္ ေကာင္းကင္ ခရီးျဖင့္ နန္းေတာ္သုိ႔ ၾကြလာေစသား အရွင္ဘုရား ဆုိၿပီး သစၥာဆုိလုိက္တယ္။ ဆင္းတုေတာ္ ရွစ္ဆူစလံုး ေကာင္း ကင္ကေန နန္းေတာ္ကုိ ေရာက္လာတယ္။ ဘုရင္ႀကီးလည္း သံေ၀ဂေနာင္တရၿပီး ဘုရားကုိ ျပန္ကန္ေတာ့ကာ ဗုဒၶဘာသာ အျဖစ္ျပန္ခံယူလုိက္တယ္။ တတုိင္းတျပည္လံုးလည္း ဗုဒၶဘာသာျပန္ျဖစ္သြားတယ္။ ဒလေထာကုိ လည္း မိဖုရားေခါင္အျဖစ္ ဘုရင္ႀကီးက တင္ေျမွာက္လုိက္တယ္။ ပုဏၰားေတြကုိ ဖမ္းၿပီး ဒလေထာကုိ အပ္လုိက္ကာ ႀကိဳက္သလုိ အျပစ္ဒဏ္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ဒလေထာက ဗုဒၶဘာသာပီပီ သူတစ္ပါးရဲ႕ အသက္ကုိ မသတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ကုိ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ တုိင္းျပည္ကုိသာ ျပန္လြတ္လုိက္တယ္။ ဒါဟာ သရဏဂံုရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ မွတ္တမ္းပါ။

20101010 Lashio Prision (6)

ေနာက္ၿပီး လားရႈိး ရပ္ကြက္ (၁၂)က အရက္သမား ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ အေၾကာင္း။ သူ႔မိန္းမက ဘာသာျခားျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္း ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လာတယ္။ ရတနာသံုးပါးကုိ မိရုိးဖလာဗုဒၶဘာသာ ေတြထက္ ပုိၿပီး ယံုၾကည္သူျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ ေယာက်ာ္းျဖစ္ သူကေတာ့ ေန႔စဥ္မူးေနတဲ့ အရက္သမားပါ။ ေနာက္ပုိင္း ေလျဖတ္လုိ႔ ကုိယ္တစ္ျခမ္း လႈပ္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ စစ္သားလူထြက္လည္း ဟုတ္တယ္။  သူေသခါနီး တစ္ကုိယ္ လံုးပူတာ ခံရၿပီး အ၀တ္ေတြ ခၽြတ္ခၽြတ္ပစ္တယ္။ သူ႔မိန္းမက ဆရာေတာ္ထံ ဖုန္းဆက္အေၾကာင္းၾကား ပီး သူမတုိ႔ အိမ္ကုိ ဆြမ္းစားၾကြဖုိ႔ ပင့္တယ္။ ဒကာႀကီးအတြက္လည္း ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ဆြမ္းကပ္ခ်င္တယ္ဆုိပဲ။ ဆရာေတာ္လည္း မူဆယ္ကေန လားရႈိးအိမ္ကုိ ၾကြသြားတယ္။ ဆြမ္းစား တရားေဟာေရစက္ခ်ၿပီး ျပန္ခါနီးမွာ ဒကာႀကီးကုိ သရဏဂံု သံုးေခါက္ ခ်ေပးကာ လုိက္ဆုိခုိင္းတယ္။ သူအၿမဲတမ္းရြတ္ဖုိ႔ သူ႔အိမ္သားေတြကုိလည္း ထပ္ဆင့္ သတိေပးလိုက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ရြတ္ေတာ့ သူ႔ဒကာမက ဖုန္းဆက္လာတယ္။ ပူတာေတာ့ ေပ်ာက္သြားပါၿပီ၊ ဒါေပမယ့္ နံတယ္ လုိ႔ပဲ ေျပာေျပာေနတယ္ ဘာဆက္လုပ္ေပးရမွာလဲ ဘုရားတဲ့။ ပူတာကေတာ့ ငရဲက လႊတ္ေလာက္ၿပီ၊ နံတာကေတာ့ ျပိတၱာက မလႊတ္ေသးဘူးနဲ႔ တူတယ္… သရဏဂံုကုိပဲ ဆက္ရြတ္ခုိင္းေတာ့ ေနာက္သံုးရက္ေလာက္ နံတာ ေတြ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေသတဲ့ အထိ သရဏဂံုသာ ရြတ္ၿပီး ေသသြားတဲ့ ဒကာႀကီးရဲ႕ မ်က္ႏွာရိပ္မွာ အၿပံဳးရိပ္ေတာင္ သမ္းသြားေသးတယ္။ ဒမိလတံငါက သရဏဂံု တစ္ေခါက္တည္း ရြတ္တာေတာင္ ငရဲက လႊတ္တယ္ဆုိေတာ့ ဒုိ႔ဒကာ(အရက္သမားႀကီး) တစ္ခါမက သရဏဂံုရြတ္ေတာ့ ငရဲက လႊတ္တာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သရဏဂံုဟာ ေသေရးရွင္ေရးအထိ အားကိုးလုိ႔ရတဲ့ အေၾကာင္း။ ယံုရင္ ၾကည္တဲ့အေၾကာင္း။

20101010 Lashio Prision (8)

ေနာက္ လားရႈိးက ေရႊကုန္သည္ဒကာမတစ္ေယာက္ ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္ၿပီး ေသခါနီး ေ၀ဒနာခံခက္တာေၾကာင့္ ေတြ႕တဲ့သူကုိ ကေလာ္ဆဲခဲ့တဲ့အေၾကာင္း။ သူ႔အမက ဆရာေတာ္ရဲ႕ သရဏဂံုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းေဟာထားတဲ့ တရားေခြဖြင့္ျပေတာ့ မဆဲေတာ့ဘဲ သရဏဂံုကုိသာ ရြတ္ဖတ္ၿပီး အနာကၽြမ္းေနတဲ့ ကင္ဆာေရာဂါဟာ သိပ္မနာေတာ့ဘဲ ေသဆံုးသြားတဲ့ အထိ သရဏဂံုကုိ ရြတ္သြားတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပလုိက္တယ္။

သရဏဂံုဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္ေၾကာင္း၊ သရဏဂံုကို ရြတ္ဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ မေကာင္းေသာ အိပ္မက္မက္ျခင္း မရွိႏုိင္ေၾကာင္း၊ မေကာင္းဆုိး၀ါးမ်ား အႏၱရာယ္မွ လႊတ္ေျမာက္ႏိုင္တဲ့ ရန္ကန္ ေခ်ာ္တြင္းကုန္းေန ဒကာမေဒၚတင္အေၾကာင္းေတြကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီးေတာ့ ေဟာေပးလုိက္တယ္။

ေဒၚတင္ အေၾကာင္းက ဒီလုိပါ

ေျမာက္ဥကၠလာေဆးရံုက လူနာတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ သူမေဘးနား ကလည္း ဘာသာျခားအမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ေဆးကုသခံေနတယ္။ ဘာသာျခားအမ်ဳိးသမီးကုိ ဆရာ၀န္ေတြက မနက္ျဖန္ ေဆးရံုက ဆင္းလုိ႔ရၿပီ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေျပာလာတယ္။ ေရာဂါအေျခအေန ေကာင္းသြားၿပီးေပါ့။ ေဆးရံုက ဆင္းရမယ့္ နံနက္ေစာေစာ သူမက ေဒၚတင္ကုိ ႏႈိးၿပီး မေန႔ညက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြကုိ ေျပာျပတယ္။

သူမကုိ ေခါင္းျပတ္ႀကီး ဆယ္လံုးက လုိက္ကုိက္တဲ့အေၾကာင္း၊ သူမတုိ႔ရဲ႕ ဘုရားစာကုိ ရြတ္ေပမယ့္ ဘယ္လုိမွ မကာကြယ္ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း၊၊ ေခါင္းျပတ္ႀကီး တစ္ခုဟာ သူမရဲ႕ လက္ညိဳးကုိ ကုိက္ၿပီး ေသြးေတြ စုပ္ယူသြားတဲ့အေၾကာင္း အိမ္မက္လုိလုိ တကယ္လုိလုိ ခံစားရၿပီး လူကလည္း ႏႈန္းေခြေနၿပီး သူမရဲ႕ လက္ညိဳးကလည္း ညိဳမဲေနေၾကာင္း၊ ဒီေန႔ ေသရေတာ့မယ့္ အေၾကာင္း ေဒၚတင္ကုိ ေျပာျပတယ္။ ေဒၚတင္လည္း မယံုတစ္၀က္ ယံုတစ္၀က္ျဖစ္ေနတယ္။ နံနက္ ရွစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ဘာသာျခားအမ်ဳိးသမီးရဲ႕ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြ ေဆးရံုဆင္းဖုိ႔ လာႀကိဳခ်ိန္ သူမရဲ႕ ေစာင္ကုိ ဖြင့္လုိက္ေတာ့ ေသေနတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။

20101010 Lashio Prision (9)

ေဒၚတင္လည္း ညအိပ္ေတာ့ မေကာင္းဆုိး၀ါးတစ္ေကာင္က သူမကုိ လည္ပင္းလာညစ္တယ္။ သူမက သမၺဳေဒၶဂါထာရြတ္လုိက္ေတာ့ မေကာင္းဆုိး၀ါးကို တစ္ေယာက္ေယာက္က ဆဲြခ်သလုိ ျပဳတ္က်ၿပီး ထြက္ေျပးသြား တယ္။ သမၺဳေဒၶဂါထာလည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ခပ္မ်ားမ်ားရၾကၿပီး ရြတ္ဖတ္ၾကတယ္။ ခ်င္းစစ္သားတစ္ေယာက္လည္း ေရွ႕တန္းေရာက္စဥ္ တုိက္ပဲြၾကားမွာ ေသမွာေၾကာက္လုိ႔ သူယံုၾကည္ခဲ့တဲ့ သူတုိ႔ဘုရားစာေတြကုိ ရြတ္ေပမယ့္ လက္နက္ႀကီးငယ္မ်ဳိးစံု သူ႔အနားမွာပဲ က်က်ေနေလေတာ့ ေသမွာေၾကာက္လုိ႔ မေတာက္တစ္ေခါက္ သမၺဳေဒၶဂါထာကုိ ရြတ္လုိက္တယ္။ သူရြတ္ကာက ဒီလုိပါ (ဗမာေတြ ေျပာတဲ့ သမၺဳေဒၶ၊ ဗမာေတြ ေျပာတဲ့ သမၺဳေဒၶ၊ ဗမာေတြ ေျပာတဲ့ သမၺဳေဒၶ) ဆုိၿပီး ရြတ္လုိက္တာ မေသဘဲ က်န္ခဲ့လုိ႔ ေနာက္ပုိင္း ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သြားတယ္။ ေနာက္ ဂါ၀န္၀တ္ထားတဲ့ မေကာင္းဆုိး၀ါးမ တစ္ေကာင္ ေဒၚတင္လည္ပင္းကို ထပ္လာညစ္တယ္။ သူမက သမၺဳေဒၶဂါထာကုိ ရြတ္ေပမယ့္လဲ အဲဒီ သူရဲမက မေၾကာက္ဘူး တဲ့။ ေဒၚတင္လည္း ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမံၼ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ … လုိ႔ ရြတ္လုိက္မွ သူရဲမႀကီး အေ၀းႀကီးကုိ လႊင့္ထြက္သြားၿပီး ေဒၚတင္တစ္ေယာက္ မေကာင္းဆုိး၀ါးေဘးကေနလႊတ္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သရဏဂံုဟာ ဥံဳ ေၾသာင္း . . . စတာေတြ ရြတ္တာထက္ အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း။ ေထာင္က် ေနစဥ္အတြင္းမွာ မေက်နပ္ခ်က္ေတြ စိတ္ကူးေနမယ့္အစား သရဏဂံုကုိ ပြားျခင္းအားျဖင့္ စိတ္လည္း ၾကည္လင္မယ္။ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အက်ဴိးထူးေတြလည္း အမ်ားႀကီးရလာႏုိင္တယ္။ ကုသုိလ္လည္း အၿမဲရမယ္ ဆုိၿပီး သရဏဂံုအက်ဳိးကုိ ေဟာေပးၿပီး ၀ိပႆနာတရား ဆက္ထုိင္ခုိင္းလုိက္တယ္။ နည္းလမ္းျပေပးေတာ့ ေထာင္ပုိင္ အပါအ၀င္ အက်ဥ္းသားမ်ားအားလံုး ၀ိပႆနာပြားမ်ားေနၾကေတာ့တယ္။ အေမွာင္ထုထဲက ၀ိပႆနာ အလင္းေရာင္ ထြန္းလင္းျခင္းမွတ္တုိင္ပါ။

 

အဲဒီေနာက္ ဆရာေတာ္လည္း အက်ဥ္းေဆာင္ေနာက္တစ္ခုကုိ တရားထပ္သြားေဟာေပးလုိက္တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ရွမ္းဘာသာနဲ႔ ရွမ္းအက်ဥ္းသားမ်ားကုိ သရဏဂံုအေၾကာင္း ေဟာေပးလုိက္ျပန္တယ္။ ေနာက္ပုိင္း သူတုိ႔ကုိလည္း ၀ိပႆနာတရားထုိင္ခုိင္းၿပီး တရားပဲြကုိ အဆံုးသတ္လုိက္တယ္။

အမ်ဳိးသမီး အခန္းဘက္မွာေတာ့ ဆရာေလး ေဒၚဧသဂႌက ယဥ္ေက်းလိမၼာတရားေဟာေပးၿပီးေနာက္ ဆရာမေဒၚနန္းၾကည္ၾကည္သိန္းကလည္း (အရႈံးထဲက အျမတ္)တရားကုိ ေဟာေပးခဲ့တယ္။

ေဟာေျပာေရး အစီအစဥ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အက်ဥ္းသားမ်ားကုိ ထမင္းနဲ႔အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကုိ လွဴဒါန္းတဲ့အစီအစဥ္ပါ။ ဒီျမင္ကြင္းကေတာ့ မ်က္စိထဲမွာ အၿမဲတမ္း သစ္လြင္ေနမယ့္ျမင္ကြင္းျဖစ္သြားမွာပါ။ အက်ဥ္းသားမ်ား အျပင္ဘက္မွာ တန္းစီထားၿပီး ထမင္းခြက္ ဟင္းခြက္ကုိယ္စီနဲ႔ ထမင္းဟင္းကုိ လာေရာက္ အလွဴခံသြားတာ ျမင္ရသူအားလံုး ပီတိေတြ ဖံုးေနခဲ့တယ္။ တခ်ဳိ႕အက်ဥ္းသားမ်ား ၀မ္းသာ၀မ္းနည္းျဖစ္ၿပီး ထမင္း ဟင္းလက္ခံယူစဥ္ မ်က္ရည္က်ခဲ့သူေတြလည္း မနည္းသလုိ ျမင္ရသူမ်ားအဖုိ႔ မ်က္ရည္လည္ခဲ့ရတယ္။ လာလွဴတဲ့လူနဲ႔ လာယူတဲ့သူေတြ တခ်ဳိ႕သိေနၾကေတာ့ သြန္းမ်က္ရည္မုိးေတြလည္း ရြာသြန္းၿဖိဳးတာလည္း ျမင္ရတယ္။ ေထာင္ပုိင္ႀကီးကုိယ္တုိင္ ျမင္ရေတာ့ (ဟင္ ဟုိမွာ သြားထုိင္ၿပီး စကားေျပာၾက သြားၾက သြားၾက) ဆုိၿပီး သေဘာထားႀကီးစြာ ေတြ႕ခြင့္ျပဳလိုက္တယ္။

20101010 Lashio Prision (10)

ရယူျခင္းႏွင့္ ေပးဆပ္ျခင္း

ရယူျခင္းႏွင့္ ေပးကမ္းျခင္း ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးဟာ ၀မ္းသာမႈေတြ ျဖစ္ေစခဲ့ေပမယ့္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ကေတာ့ ရယူျခင္းထက္ ေပးဆပ္ျခင္း ပီတိက ပုိၿပီး အရသာထူးကဲတယ္ လုိ႔ ခံစားမိတယ္။

ေထာင္ကေန ထြက္လာခါနီးမွာ အက်ဥ္းသားမ်ားကုိ အဆုိးထဲက အဆုိးမျဖစ္ေစနဲ႔၊ အဆုိးထဲက အေကာင္းျဖစ္ ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ေနသြားၾက။ အခု သင္တုိ႔ က်ေနတဲ့ေထာင္ဟာ ေလာကေထာင္ျဖစ္တယ္။ သတၱ၀ါေတြ အား လံုး က်ေနတဲ့ေထာင္ကေတာ့ သံသရာေထာင္ျဖစ္တယ္။ ဘုရားရဟႏၱာကသာ သံသရာေထာင္က လႊတ္ေျမာက္ သြားလုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားၾကၿပီ။ မင္းတုိ႔ ငါတုိ႔လည္း အဲဒီသံသရာေထာင္ကေန လႊတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမယ္။ သံသရာ ေထာင္က မလႊတ္ေသးသ၍ သံသရာေထာင္မွဴးေတြက အုိေအာင္၊ နာေအာင္၊ ေသေအာင္ ဘ၀တုိင္း ညာတာမဖက္ အၿမဲႏွိပ္စက္ျခင္းကုိ ခံၾကရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ သရဏဂံုကုိ အၿမဲမျပတ္ရြတ္၊ တရားကုိ ႏွလံုးသြင္း သံသရာေထာင္ကေန လႊတ္ေအာင္ အားခဲထား။ မင္းတုိ႔ အားလံုးကုိလည္း ဆရာေတာ္က ေမတၱာပုိ႔ပါတယ္။ ဒီ ေလာကီေထာင္ကေန အျမန္လႊတ္ေျမာက္ပါေစ . . . သံသရာေထာင္ကလည္း လႊတ္ေျမာက္ႏုိင္ၾကပါေစ . . .

အက်ဥ္းသားမ်ား လက္အုပ္ခ်ီကာ

မ်က္ရည္၀ဲလ်က္

ဆရာေတာ္တုိ႔ အုပ္စု

ေထာင္ကေန လြတ္လြတ္လပ္လပ္

ထြက္သြားတာကုိ ၾကည့္ရင္း

လႊတ္ေျမာက္ျခင္း အရသာကုိ

တမ္းခ်င္းႀကီးစြာျဖင့္

တမ္းတေနေလရဲ႕ . . .

 

လႊတ္ေျမာက္ျခင္းရဲ႕ တန္ဖုိးကုိ လူတုိင္း နားလည္ပါေစ။

အက်ဥ္းအၾကပ္ေရာက္ေစမယ့္ ေျခလွမ္းမ်ား ေရွ႕မတုိးဘဲ အျမန္ဆံုး ေနာက္ဆုတ္လုိက္ပါ။

 

ဒီစာကုိ မည္သူမဆုိ လက္ဆင့္ကမ္းႏုိင္သလုိ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာႏွင့္ မိမိတို႔၏ face book မွာလည္း တင္ခြင့္ျပဳပါတယ္။

(ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္းမ်ားကုိလည္း တည္းျဖတ္ၿပီး ျဖန္႔ေ၀သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးလုိက္ပါတယ္)

 

ေမတၱာျဖင့္

ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္

အရွင္သုခမိႏၵ (စ၀္ဆုခမ္း-တန္႔ယန္း)

About laisaitai