ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ မေသခင္

DSC05874ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ အရွင္သုခမိႏၵ(စဝ္သုခမ္း-တန္.ယန္း)

(တရာေတာ္ေကာက္ႏုတ္ခ်က္)

သာသနာေတာ္ ၂၅၅၄-ခုႏွစ္၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၂-ခုုႏွစ္၊ နတ္ေတာ္လျပည့္ေက်ာ္ (၄)ရက္ (၂၀၁၀၊ ၁၂၊၁၄၊) ဖားကန္.႔မိဳ.နယ္ ၊ လံုးခင္းေက်းရြာအုပ္စု၊ ေမာ္စီဇာသီရိရတနာဓမၼရိပ္သာမွာ က်င္းပျပဳခဲ.ေသာ ဓမၼဂုဏ္ရည္တရားစခန္းရဲ႕၆-ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ ဒီေန႔ ဘုန္းၾကီး ေဟာေပးမယ့္တရားဟာ အားလံုးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့တရားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားေခါင္းစဥ္ကို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ မေသခင္ လို႔ေပး လိုက္ပါတယ္။ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္တယ္ဆိုတာက အေလ့အက်င့္လုပ္ထားရမွာကို ဆိုလိုတာပါ။ လူဆိုတာဟာ ဘယ္အရာမဆို အားလံုးေလ့က်င့္ထားမွ ကၽြမ္းက်င္မွာ၊ ေလ့က်င့္မႈမရွိဘဲနဲ႔ ကၽြမ္းက်င္မႈဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ လူ႔ေလာကထဲမွာ ေရာက္လာတဲ.အခ်ိန္မွစ၍ မေလ့က်င့္ရတာ တစ္ခုပဲရွိတယ္။ အလိုလုိေနရင္း တတ္လာခဲ့တာ။ အဲဒါကေတာ့ ငိုတဲ့ကိစၥပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးလာကတည္းက ဇာတိဆိုတဲ့ ဒုကၡေၾကာင့္ ဆင္းရဲခဲ့ရတယ္။ ဆင္းရဲလြန္းလို႔ ငိုသံထြက္လာတာပဲျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့ကိစၥမွာေတာ့ ေလ့က်င့္ရယူရပါတယ္။ ကိုယ့္ေနမႈထိုင္မႈစသည္မ်ားအားလံုးကို ကိုယ့္ထက္ၾကီးတဲ့သူေတြ အားလံုးက သြန္သင္ျပကေပးလို. ကိုယ္ကလိုက္လုပ္ခဲ.လို. အဲဒီကိစၥေတြ ကၽြမ္းက်င္လာရတာပါ။ လမ္းေလွ်ာက္တာက အစ ကိုယ္ရဲ.မိဘ၊ အစ္ကို၊ အစ္မ၊ ဦးေလး၊ အန္တီစသည္တို႔က တြဲေလွ်ာက္ကာ သင္ျပခဲ့တယ္။ တစ္ခါတေလ လက္တြဲျပီးလမ္းေလွ်ာက္တယ္။ တစ္ခါတေလ လက္လႊတ္ျပီး ေလွ်ာက္ေစတယ္။ တစ္ခါတေလ လဲက်တယ္။ လဲျပီးရင္ ျပန္ထတယ္။ ဒီလိုေလ့က်င့္မႈေတြရွိမွ လူကကၽြမ္းက်င္တာပါ။ ဒီအတိုင္းပါပဲ ထမင္းစားတာကအစ ေရေသာက္တာကအဆံုး အကုန္လံုး ကိုယ္.ထက္ၾကီးရင့္တဲ့သူေတြ၊ သိတဲ့သူေတြက သင္ျပေပးခဲ့လို႔ ကိုယ္ကကၽြမ္းလာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေလ့က်င့္မႈရွိမွ ကၽြမ္းက်င္မႈရွိမယ္။ Practice makes perfect လို႔လဲ အဂၤလိပ္ အဆိုရွိခဲ့ပါတယ္။ က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္အားထုတ္ျခင္းအားျဖင့္ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ေလ့လာဆည္းဖူး ျခင္းအားျဖင့္ ျပည့္စံုမႈကိုရေစပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ဥပမာနဲ႔ ျပန္ဆက္ေျပာရင္ ကေလးဘဝတုန္းက သူမ်ားတြဲေလွ်ာက္ေလ့က်င့္ေပးလို႔ ကိုယ္ကလမ္းေလွ်ာက္တတ္ျပီးဆိုပါစို႔၊ ေျပးတတ္ဖို႔ အေျပးျမန္ဖို႔ကိုလည္း ထပ္မံေလ့က်င့္ယူရေသးတယ္။ စက္ဘီးစီးတတ္ခ်င္ရင္လဲ ေလ့က်င့္ယူရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္အရာမဆို တစ္ခါတည္းတတ္တာမရွိပါဘူး။ ေယာဂီတို႔ စက္ဘီးစီးတတ္ေလ့က်င့္တဲ့အခါ လဲက်ဖူးၾကမွာပါ။ တစ္ခါတေလ စက္ဘီးက ကိုယ့္အေပၚဖိျပီး လဲက်လိုက္၊ တစ္ခါတေလ ကိုယ္က စက္ဘီးရဲ. အေပၚကေနလဲက်လိုက္နဲ႔၊ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေလ့က်င့္မႈ အေပၚမွာ လံုးလဝီရိယ စိုက္ရပါတယ္၊ အခ်ိန္ေပးရပါတယ္၊ စိတ္ပါလက္ပါ လုပ္ရပါတယ္၊ စိတ္မပါဘဲနဲ႔ ေလ့က်င့္ ရင္လဲ ကၽြမ္းက်င္မႈမရႏိုင္ျပန္ဘူး။ အေမာပဲ အဖတ္တင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုင္ကယ္စီးတတ္ခ်င္ရင္လဲ ဒီအတိုင္းပဲ၊ ေလ့က်င့္မႈလိုတယ္၊ ဆိုင္ကယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္တဲ. ဂီယတုိ႔၊ ဘရိတ္တို႔ တတ္သိကၽြမ္းက်င္ဖို႔လိုတယ္။ ကၽြမ္းက်င္လာတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့မွ စက္ဘီးပဲစီးစီး၊ ဆိုင္ကယ္ပဲစီးစီး၊ စီးလို႔ႏိုင္သြားျပီ။ စာေပသင္ၾကားမႈအရာမွာလဲပဲ ေလ့က်င့္မႈက လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ေလ့က်င့္ရတာလဲဆိုေတာ. ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ခ်င္လို႕ပါပဲ။ ကၽြမ္းက်င္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေပးရတယ္။ လံုးလဝီရိယစိုက္ထုတ္ရတယ္။ ေလ့က်င့္မႈအားလံုးေတြထဲမွာ မျဖစ္မေနၾကံဳဖို႔ တစ္ခုကေတာ့ လူတိုင္းလူတိုင္း က်င့္ၾကံဖို႔ ေမ့ေနၾကတာပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ေသျခင္းတရား ကို တစ္ကမၻာလံုးက စိတ္ဝင္စားေနၾကတယ္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြလဲ စိတ္ဝင္စားၾကတယ္၊ သိခ်င္ေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသျခင္းျပႆနာကိုေတာ့ ဘယ္သူကမွ မေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ၾကဘူး။ ဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းကလဲ လူေတြ တခ်ဳိ႕ေသျခင္းတရားကို လိုက္လံစူးစမ္းၾကတယ္။ လူေတြေသျပီးရင္ ဘယ္ေရာက္ေနမလဲ-ဆိုျပီးစူးစမ္း ေလ့လာၾကတယ္။ ယခုေခတ္ သိပၸံပညာရွင္ေတြကလဲ ေသျခင္းအေၾကာင္းကို သုေတသနလုပ္ေနၾကတယ္။ ေသခါနီးလူေပါင္းမ်ားစြာ အလႊာေပါင္းစံု ေရာဂါေပါင္းစံုျဖစ္တဲ့လူေတြ သူတို႔က ေဆးသုေတသနမွတ္တမ္းနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားၾကတယ္။ သူတို.ရဲ.မွတ္တမ္းတင္ခ်က္ဟာလဲပဲ ဘုရားေဟာထားတာနဲ. တခ်ိဳ.ကိုုက္ညီမႈေတြ ရွိတယ္။ ယခုေခတ္ သိပၸံပညာေတြ တိုးတက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ဘုရားသာသနာေတာ္ကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ေထာက္ခံရာေရာက္ပါတယ္။ ေသျခင္းဟာ ဆင္းရဲတယ္လို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့အတိုင္း သိပၸံပညာရွင္ေတြကလဲ ေသျခင္းကို စူးစမ္းတဲ့ေနရာမွာ ေသသူရဲ႕ကိုယ္ေရး ရာဇဝင္ေတြကို သူတို႔ေလ့လာ သံုးသပ္ၾကည့္ေတာ့ ႏြားကိုသတ္တဲ့သူ ေသခါနီးမွာ ႏြားလုိ ေဝဒနာျပင္းစြာ ခံစားၿပီးမွ ေသဆံုးသြားရသလို ဝက္သတ္တဲ့သူလည္း  ဝက္ေသခါနီးမွာ ေဝဒနာျပင္ထန္စြာခံစားျပီးမွ ေသဆံုးသြားခဲ့ရတယ္ ၾကက္ကို လည္ပင္းလွီးျပီးတတ္တဲ့သူက ေသခါနီးမွာ လည္ဆန္႔တငင္ငင္နဲ႔ ေသသြားရရွာတယ္၊ ဝက္ထုိးသတ္တဲ့သူကလဲ ေသခါနီးမွာ ဝက္လိုပဲ ေအာ္ျပီး ေသဆံုးသြားရတယ္လို႔ သူတို႔ေတြ႕ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရွာေဖြေတြ႕ရွိမႈတခ်ိဳ.မွာ ဘုရားေဟာနဲ႔ကိုက္ညီတယ္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တုန္းက စုႏၵအမည္ရတဲ့ ဝက္သတ္သမားအေၾကာင္းလဲရွိပါတယ္။ သူဟာ ဝက္ကိုသတ္ျပီး အသက္ေမြးတာပါ။ သူဟာအႏွစ္ငါးဆယ္ကာလပတ္လံုး ဝက္သတ္ခဲ့တယ္။ သူ ဝက္သတ္တာ တျခားလူနဲ႔မတူဘူး။ ဝက္ေျခေထာက္မ်ားကို ၾကိဳးနဲ႔ခ်ည္ေႏွာင္ထားျပီး ပါးစပ္ထဲသို႔ ေရေႏြးဆူဆူျဖင့္ ေလာင္းလိုက္တယ္။ ျပီးရင္ ဝက္ကိုယ္ကို ဒုတ္ျဖင့္ရုိက္တယ္။ အဲဒါမွ ပိႆာခ်ိန္ပိုထြက္တယ္လို႔ သူက ယူဆတယ္။ အဲဒီအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ သူေသခါနီးမွာ ေဝဒနာအျပင္းအထန္ ခံစားရတယ္။ ပူတယ္ဆိုျပီး အဝတ္အစားလဲ အကုန္ခၽြတ္ပစ္တယ္။ အိပ္ရာေပၚလဲေနေတာ့ပူတယ္ ၊ မေနႏိုင္ဘူးဆိုကာ ေအာက္သို႔ဆင္း အိပ္တယ္။ ဝက္လိုပဲ လူးကာလွိမ့္ကာေနေတာ့တယ္။ ဝက္လို ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္ဟစ္တယ္၊ ရႊံ႕ထဲမွာ ပန္းကန္ေဆးျပီး စြန္႔ပစ္ေရအိုင္ေတြထဲမွာ ဝက္မစင္လူးသလို လူးေနတယ္၊ ဝက္ကို ေရေႏြးပူေလာင္းထားတဲ့ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ သူလဲတစ္ကိုယ္လံုးပူေလာင္ေနျပီး ေလးဘက္တြားသြားကာ ဝက္လိုပဲ ျငီးျငဴေအာ္ဟစ္ ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႕ဇနီးနဲ႔ သားသမီးမ်ားက ဖခင္ျဖစ္ရပ္ဟာ ရွက္စရာေကာင္းတယ္ဆိုျပီး အိမ္တံခါးပိတ္၍ ထြက္ေျပးသြားၾကတယ္။ ဒီလိုဆင္းရဲဒုကၡကို စုႏၵ ခုနစ္ရက္ ခုနစ္ညလူးလွိမ့္ခံစားခဲ့ရတယ္။ အဲသလို ခုနစ္ရက္လုံးလုံး ဝက္လိုေအာ္ျပီးမွ ေသသြားရရွာတယ္၊ ရဟန္းေတြက ျမတ္စြာဘုရားကို အရွင္ဘုရား စုႏၵဟာ အင္မတန္မွ ရက္စက္တယ္၊ ခုနစ္ရက္လံုးလံုး မရပ္မနား ဝက္ကိုသတ္ေနလိုက္တာ ဆူဆူညံညံပါပဲ။ အခုမွပဲ ျငိမ္သြားေတာ.တယ္ဘုရား လို.ေလွ်ာက္ထားေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရဟန္းတို႔ စုႏၵဟာ ဝက္သတ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး၊ သူကိုယ္တိုင္ သူ႔ရဲ႕အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေသခါနီးမွာဆင္းရဲစြာ ခံစားေနရတယ္။ လွံနဲ႔အထုိးခံေနရသလို ခုနစ္ရက္လံုးလံုး ဝက္လိုေအာ္ဟစ္ျပီး ေသသြားရတယ္… လို႔မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ရဟန္းေတြက ဆက္ျပီး ဒါဆိုရင္ စုႏၵဟာ ဘယ္ဘံုဘဝသို႔ ေရာက္သြားျပီလဲဘုရား လို႔ေလွ်ာက္ေတာ့ ျမတ္စြားဘုရားက စႏၵဟာ သူ႔ရဲ႕မေကာင္းေသာ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ အခုအဝီစိငရဲ႕သို႔ေရာက္ေနျပီ လို႔မိန္႔ေတာ္မူလိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခုနတုန္းက ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း သိပၸံပညာရွင္ေတြ သူတို႔သုေတသန ျပဳလုပ္ေတြ႔ရွိခဲ့တာေတြဟာ တခ်ိဳ႕ဘုရားေဟာနဲ႔ ညီေနတယ္။ သို႔ေသာ္ ကုသိုလ္လုပ္တဲ့သူျဖစ္ျဖစ္၊ အကုသိုလ္လုုပ္တဲ့သူျဖစ္ျဖစ္ ဘာမွမလုပ္တဲ့သူျဖစ္ျဖစ္ ေသခါနီးမွာ ဆင္းရဲရတယ္လို႔ သူတို႔ေကာက္ခ်က္ခ်တယ္။ ကိရိယာမ်ိဳးစံုနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ေပၚတပ္ထားျပီး ေသြးခုန္ႏႈန္းက ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ၊ ႏွလံုးရဲ႕ခုန္ႏႈန္းဟာ တစ္မိနစ္မွာ ဘယ္ေလာက္ခုန္သလဲ၊ ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာနဲ႔ မ်က္လံုးေၾကာတို႔ ဘယ္လိုပ်က္သြားသလဲ စသည္ျဖင့္ အကုန္လံုးကို စက္ကိရိယာမ်ားနဲ႔ တိုင္းထား ျပီးမွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ သုေတသနျပဳလုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ လူအမ်ာကို စမ္းသပ္ျပီး ေနာက္ဆံုး သူတို႔က ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္တာပါပဲ။

ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ေဆးပညာရွင္ေတြကိုေခၚျပီး တိုင္ပင္တယ္၊ ေသမည္႔သူ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာျဖင့္ မေသရေအာင္ နည္းလမ္းရွာေဖြ၊ ေဖၚထုတ္ဖို႔ေပါ့။ ေဆးပညာရွင္ေတြကလဲ ေဆးဖက္ဆိုင္ရာ သုေတသန ျပဳလုပ္ၾကည္.ျပန္တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ သူတို႔ရွာေဖြႏိုင္တဲ့နည္းကေတာ့ တကယ္လို႔ လူနာကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္ ဆင္းရဲဒုကၡေဝဒနာရဲ႕ဒဏ္ကို ခခံခ်င္ဘူး ေအးေဆးသက္သာစြာျဖင့္ ေသႏိုင္ဖုိ႔ သေဘာတူတယ္၊ လူနာရဲ႕အသိုင္းအဝိုင္းေဆြမ်ိဳးမ်ားကလဲသေဘာတူ၊ လက္မွတ္ထိုးေပးတယ္ဆိုရင္ ညင္သာစြာ အိပ္စက္အနားယူႏိုင္မည့္ ေမ့ေဆးတစ္မ်ိဳးကိုထိုးေပးလို႔ရတယ္လို႔ေျပာၾကပါတယ္။ အဲသလို ေမ့ေဆးထိုးျပီး ညင္သာစြာအိပ္ေပ်ာ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းကိုရပ္ေစတဲ့ေဆး တစ္လံုးကို ထပ္ထိုးေပး လိုက္တယ္၊ လူနာဟာႏွလံုးရပ္ျပီးကာ ျငိမ္သက္စြာ အသက္ထြက္၍ ေသသြားပါတယ္။ ဒါကို သိပၸံပညာရွင္ေတြ က ေသျခင္းကိုေျဖရွင္းတဲ့နည္းလို႔ယူဆျပီး ဒီနည္းကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အသံုးျပဳလာတာကိုေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ရႈေထာင့္အေနနဲ႔ ေျပာရလွ်င္ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့နည္းဟာ မသင့္ေတာ္ပါဘူး၊ သာမန္ၾကည့္လွ်င္ ဒီနည္းဟာ ဟုတ္မွန္ေနသေယာင္ေယာင္ရွိေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ေသျခင္းတရားနဲ႔ရင္ဆိုင္တဲ့အခါမွာ သူ႕သဘာဝျဖစ္စဥ္အတိုင္း ရင္ဆိုင္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္ လဲပဲ မေသခင္ ေလ့က်င့္ယူရပါမယ္။ သဘာဝအတိုင္းေသျခင္းႏွင့္ သတၱိရွိရွိ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ မရဏာႏုႆတိကမၼ႒ာန္းတရားကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ ေလ့က်င့္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

ထို.အျပင္ သိပၸံနည္းအရ ေမ့ေဆးထိုးျပီးေသေစတဲ့နည္းဟာ အဘိဓမၼာအျမင္ႏွင့္ တိုက္ၾကည့္ျပန္လွ်င္ သိ္ပ္သဘာဝမက်လို႔ လက္ခံႏိုင္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္အရ ေသသူရဲ႕ေနာက္ဆံုး မရဏာသႏၷေဇာစိတ္ဟာ ေဒါသျဖင့္ေသလွ်င္ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ႏိုင္တယ္၊ ေလာဘျဖင့္ေသလွ်င္ ျပိတၱာျဖစ္ ႏိုင္တယ္၊ ေမာဟႏွင့္ေသလွ်င္ တိရစၦာန္ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာထားပါတယ္။ သိပၸံနည္းအရ ေမ့ေဆးထိုးျပီးခ်ိန္မွာ လူနာဟာမိန္းေမာေမ့ေလ်ာ့ကာ ေမာဟစိတ္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဘိဓမၼာအျမင္ႏွင့္ ဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ သိပ္သဘာဝမက်ျပန္ပါဘူး ေနာက္ျပီး ဝိနည္းေတာ္ေဒသနာအတိုင္း ေျပာရလွ်င္ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူေနႏိုင္တဲ့ သက္တမ္းအတိုင္း ေနသြားမွသာလွ်င္ သဘာဝက်တယ္။ ေသေန႔မေစံဘဲနဲ႔၊ ေသခ်ိန္မေရာက္ေသးဘဲနဲ႔ ကိုယ့္ပေယာဂ တစ္ခုခုေၾကာင့္ အဲဒီလူကိုေသေအာင္ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္ မိမိမွာအျပစ္ရွိတယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရဟန္းေတြကို ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ျပီးသိပၸံနည္းအရ ေမ့ေဆးထိုးျပီး ေသေစတဲ.နည္းဟာ ကံတရားေဒသနာအရ ျပန္တိုက္ၾကည့္လွ်င္လဲ မေသေသးေသာမိဘကို ေမ့ေဆးထိုးေသေစဖို႔ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့လွ်င္ မာတုဃာတက(အမိသတ္ေသာကံ) ၊ ပိတုဃာတက(အဖသတ္ေသာကံ)ဆိုတဲ့ကံၾကီးငါးပါးမွာ တစ္ပါးပါး က်ဴးလြန္ႏိုင္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကံၾကီးငါးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးထုိက္လွ်င္ အဝီစိငရဲက်ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သိပၸံနည္းဟာ သဘာဝမက်ျပန္ပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ နည္းလမ္းက ေသျခင္းတရားကိုရင္ဆိုင္တဲ့ေနရာမွာ သဘာဝအတိုင္းျဖစ္ေစရမယ္။ ရုပ္နာမ္ခႏၶာရဲ႕ျဖစ္ပ်က္မႈသေဘာကို သူ႔သေဘာ ျဖစ္စဥ္အတိုင္း ဝိပႆနာဥာဏ္ျဖင့္ ရႈျမင္သံုးသပ္ႏိုင္ရမယ္။ ဝိပႆနာဥာဏ္ျဖင့္ ရုပ္နာမ္ခႏၶာရဲ.ျဖစ္ပ်က္မႈသေဘာကို ရႈျမင္သံုးသပ္ႏိုင္ေအာင္ ဝိပႆနာဘာဝနာကမၼ႒ာန္း ပြါးမ်ားအားထုတ္ရပါမယ္။

ဝိပႆနာတရား ပြါးမ်ားအားထုတ္ျခင္းဟာ တကယ္ေတာ့ အေသေလ့က်င့္တာနဲ႔တူတယ္။ တရားထိုင္တဲ့အခါ ၾကာလာလွ်င္ မိမိခႏၶာကိုယ္ဟာ နာက်င္မႈဒုကၡေဝဒနာ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္၊ အဲသည္ခ်ိန္မွာ မိမိရဲ႕ အတြင္းအဇၥ်တၱသႏၱာန္မွာ မခံႏိုင္မႈစိတ္ေဒါမနႆေဝဒနာ ထပ္မံျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ေသခါနီးကာလမွာ ခႏၶာကို္ယ္ နာက်င္မႈေဝဒနာျဖစ္ေပၚလာကာ မခံႏိုင္မႈစိတ္ေဒါမနႆေဝဒနာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲသည္အခ်ိန္မွာ ဝိပႆနာဥာဏ္ျဖင့္ ရုပ္နာမ္၏ျဖစ္ပ်က္မႈသေဘာကို ရႈမွတ္ႏိုင္လွ်င္ သက္သာရာရမွာပါ။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ မခံႏိုင္မႈစိတ္ ေဒါမနႆေဝဒနာျဖစ္ကာ အသက္ထြက္သြားပါက ေဒါသႏွင့္ေသ ငရဲျပည္ ဆိုသည့္အတိုင္း ဘဝရႈံးနစ္နာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တရားထိုင္တာဟာ ေသတတ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ ေလ့က်င့္တာနဲ႔တူတူပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တရားထိုင္ ေလ့က်င့္တဲ့အခါမွာ ခႏၶာကို္ယ္၏ နာမႈက်င္မႈကို သည္းခံတတ္ရမယ္၊ ေဝဒနာကို ဝိပႆနာဥာဏ္ျဖင့္  ရႈျမင္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ရပါမယ္။။ ဒါမွ ေသခါနီး ေတြ႕ႀကံဳရမည့္ေဝဒနာေတြကို ေကာင္းမြန္စြာျဖင့္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ တရားရႈမွတ္တဲ့အခါေပၚလာတဲ့ေဝဒနာကို မ်ားေသာအားျဖင့္ ေယာဂီမ်ား မႏွစ္သက္ၾကဘူး။ ႏွလံုးသြင္းမွန္ဖို႔ ေယာနိေသာမနသိကာရရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီေဝဒနာေတြဟာ မိမိေမြးလာကတည္းက၊ ခႏၶာကိုယ္စရလာကတည္းကိုက ေဝဒနာကၡႏၶာဆိုျပီး ခႏၶာတစ္ခုအေနနဲ႔ ပါလာေနျပီ၊ ဒါေၾကာင့္ သူ.ကို ေရွာင္လြဲလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ေရွာင္လြဲလို႔ မရရင္ ရင္ဆိုင္ဖို႔ပဲလိုေတာ့တယ္၊ ရင္ဆိုင္တဲ့ေနရာမွာ ၾကက္ကန္း ဆန္အိုးတိုးသလို မလုပ္ရပါဘူး။ ဝိပႆနာဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ျပီး ရႈျမင္သံုးသပ္ရပါမယ္။ ဒါဟာ အေသေလ့က်င့္ ေနတာပါ ။ဒီေဝဒနာေပၚလာျပီဆိုရင္ ေယာဂီမ်ား အရင္ဆံုး သူ႕ရဲ႕ေက်းဇူးကို သိေအာင္လုပ္ရမယ္။ ဘာေက်းဇူးလဲ ဆိုေတာ့ ပထမဦးဆံုး သူ.ေၾကာင့္ (ေဝဒနာေၾကာင့္) အသိတရားက ခ်က္ခ်င္းဝင္လာတယ္။ နာက်င္တဲ့ေနရာမွာ စိတ္က ခ်က္ခ်င္းေရာက္သြားတယ္။ သိလိုက္တယ္၊ ဒါဟာသတိတရားကိုျဖစ္ေစတယ္။ ေနာက္ဒုတိယအေနနဲ႔ ေဝဒနာေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာ နာတဲ့ေနရာမွာ စိတ္အာရုံေရာက္သြားျပီးေတာ့ ေဝဒနာကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔မခြါႏိုင္ဘူး၊ သတိနဲ႔ကပ္မွတ္ရႈေနရင္ သမာဓိကိုျဖစ္ေစတယ္။ မူလဘူတအာရုံျဖစ္တဲ့ ဝင္ေလ၊ ထြက္ေလကို ရႈမွတ္တုန္းကထက္ ပိုျပီးအာရုံခိုင္ျမဲေစတယ္။ ဝင္ေလ၊ ထြက္ေလရႈမွတ္တုန္းက စိတ္ကေတာင္ ေတြးေျမာက္ေတြးျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္။ ေဝဒနာျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ စိတ္က သိပ္မေတြးျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ေဝဒနာဆီကိုပဲ စိတ္ကေရာက္ေနတယ္၊ သမာဓိကိုတိုးပြါးျမန္ႏိုင္ေစတယ္။ သည္းခံႏုိင္လွ်င္ ပိုျပီးသမာဓိျမဲေစတယ္။ သမာဓိျမဲေတာ့ ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္မႈသေဘာကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ရႈမွတ္တဲ့ ဝိပႆနာဥာဏ္ ပိုမိုထက္ျမတ္ေစတယ္။ ဒီလိုတစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ ေဝဒနာအရင္းခံတဲ့ အက်ိဳးအဆက္ဆက္ျဖစ္ေစတယ္၊ ေဝဒနာျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္း ေစာင့္မွတ္ဖို႔ လံုးလဝီရိယရွိဖို.ႏွင့္ သင့္ျမတ္ေသာစိတ္ထားမႈ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ရွိဖို႔ပဲလိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နကုလပိတာသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက နကုလပိတာကို ကိုယ္သာနာပါေစ၊ စိတ္မနာေစနဲ႔ လို႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္။

သရက္ပင္ ဥပမာ

သင့္ျမတ္ေသာစိတ္ထားရွိမႈရွိဖို႔ကလဲ သိပ္အေရးၾကီးတယ္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ေျပာရရင္ မိမိရဲ႕အိမ္မွာ သရက္ပင္ ႏွစ္ပင္ရွိတယ္ဆိုၾကပါစို႔၊ တစ္ပင္က ျခံစည္းရုိးအျပင္ဘက္မွာ၊ သရက္သီး သီးခ်ိန္က်ေတာ့ ျခံအျပင္ဘက္မွာရွိတဲ့ အပင္ကို ကေလးေတြလာဝိုင္းျပီးခူးၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိမိျခံတြင္းကအပင္မဟုတ္ေတာ့ မိမိနဲ႔ မဆိုင္သလုိေနႏိုင္တယ္။ ေနာက္မွ ကေလးေတြတစ္သိုက္ ျခံတြင္းရွိအပင္ကို ကူးလာျပီးခူးၾက၊ ျပဳလုပ္ၾကေတာ့ ျခံပိုင္ရွင္က မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး ေဒါသလဲျဖစ္တယ္။ စိတ္မေကာင္းမႈလဲျဖစ္တယ္၊ အဲဒါဘာကြာလဲဆိုေတာ့ ငါသရက္ပင္၊ ငါ.ဟာ၊ ငါ.ဥစၥာ ဆို.တဲ. အစြဲေၾကာင္.ပါပဲ။ အဲဒါကို သကၠာယဒိ႒ိလို.ေခၚပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ မွန္ကန္တဲ.ႏွလံုးသြင္းမႈ၊ သင့္ျမတ္ေသာစိတ္သေဘာထားႏိုင္မႈမရွိရင္ အျမင္မွားမႈ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္ျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မွန္ကန္တဲ့ႏွလံုးသြင္းမႈ၊ သင့္ျမတ္တဲ့စိတ္သေဘာထားမႈဟာ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ တရားထိုင္ရႈမွတ္ေနခိုက္ ေဝဒနာတစ္ခုခုေပၚလာလွ်င္ ေဝဒနာအေပၚမွာ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာ လို႔မစြဲမွတ္ဖို႔အေရးၾကီးတယ္။ ကိုယ္သာနာပါေစ စိတ္မနာေစနဲ႔ ဆိုသလိုပဲ။ ေပၚလာတဲ့ေဝဒနာကို ဥပမာမွာ ျပေပးတဲ့ ျခံအျပင္ဘက္မွာရွိတဲ့ သရက္ပင္ကို သေဘာထားႏိုင္ရင္ ဥေပကၡာသေဘာေရာက္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီဥေပကၡာတရားနဲ႔ရႈမွတ္တတ္ပါမွ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ-အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ က်ေရာက္ႏိုင္မယ္။ ေသခါနီးက်ရင္လဲ တရားမွလြဲ၍ ဘာကိုမွ အားကိုးစရာရွိမွာမဟုတ္ဘူး ဆင္းရဲေဝဒနာအေပၚမွာ သူ႔သေဘာသဘာဝျဖစ္ပ်က္မႈျမင္သာေအာင္ တရားနဲ႔ပဲ ႏွလံုးသြင္းျပီး ရႈမွတ္ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔က ခုေနကတည္းက ေလ့က်င့္ထားရင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ လွ်ပ္တစ္ျပက္ပဲ ႀကံဳၾကံဳ၊ ဘယ္လိုပဲၾကံဳၾကံဳ၊ ဒီေသျခင္းတရားကို သတၱိရွိရွိရင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ တရားကိုပဲ အာရုံစိုက္ျပီးရႈမွတ္ပါ၊ ထပ္ခါထပ္ခါ ေလ့က်င့္ပါ၊ အားထုတ္ပါတိုက္တြန္းရင္း ဒီေန႔ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ မေသခင္ ဆိုတဲ့ တရားကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။ သာဓု သာဓု သာဓု။

ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပသူ

တပည့္ အရွင္ပညာေဇာတ

ေခတၱ – သီရိလကၤာႏိုင္ငံ

About laisaitai