လမ္းေၾကာင္းမွန္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူ

Flower 011

 

 

သီတင္းသံုးေဖာ္တစ္ပါး စာတစ္ေစာင္ လာေပးေသာေၾကာင့္ စာအိတ္ကို ဖြင့္၍ စာကို ဖတ္လိုက္၏။ ဦးသုခမိႏၵ၏ ေရႊရတုေမြးေန႔ ဂုဏ္ျပဳစာေစာင္အတြက္ စာမူေတာင္းခံလႊာျဖစ္ေန၏။ စာကို ဖတ္ရင္း ဦးသုခမိႏၵ၏ အတိတ္ကပံုရိပ္မ်ား သက္ဝင္လႈပ္ရွားလာ၏။

 

အသားျဖဴ ကိုယ္ခႏၶာ မပိန္မဝနဲ႔ မ်က္ႏွာက အျမဲၾကည္လင္ ျပံဳးရႊင္ေနတတ္သူ၊ ဂါရဝ နိဝါတတရားမ်ား ထံုမြမ္းထားျခင္းေၾကာင့္ ႏွစ္လိုဖြယ္ အမူအရာရွိသူ၊ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးမားျပီး ရည္မွန္းခ်က္ျပည့္ေအာင္ ၾကိဳးစားတတ္သူ၊ ဥာဏ္ထက္ျမတ္သည့္အေလ်ာက္ လံု႔လဝီရိယရွိသူ၊ ကူညီရိုင္းပင္းတတ္သူ စသည္ျဖင့္ ပံုရိပ္မ်ားကား အစီအရီပင္။ ဦးသုခမိႏၵကို စာေရးသူအထူးသျဖင့္ သတိရေစေသာ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ရွိ၏။ ဦးသုခမိႏၵ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္ဝယ္ ဒုတိယႏွစ္ သင္တန္း တက္ေရာက္ေနစဥ္က -ဟုထင္၏။ ဒုတိယႏွစ္ဝက္သင္တန္း ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္သည့္အခါ အျခားသင္တန္းသားမ်ားနည္းတူ ဦးသုခမိႏၵလည္း တကၠသိုလ္အေဆာင္သို႔ ျပန္ေရာက္လာ၏။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ စာေရးသူ၏အခန္းသို႔ ေရာက္လာျပီး ပန္းတစ္စည္း လွဴသြား၏။ အရပ္မွ တကူးတက ယူလာေၾကာင္းလည္း ေျပာသြားေသး၏။

 

ပန္းကား ပိတ္စျဖင့္လုပ္ထားေသာ ႏွင္းဆီပန္း၊ ဆယ္ႏွစ္ပြင့္ပါေသာ အစည္းတစ္စည္း။ ပြင့္ဖတ္မ်ားအေရာင္က နီရဲရဲ၊ အစိမ္းေရာင္အရြတ္မ်ားျဖင့္ အလြန္လိုက္ဖက္ က်က္သေရရွိလွ၏။ သူ႔ေစတနာ သူ႔ခင္မင္မႈကို အေလးထားသည့္ အေနျဖင့္ စာေရးသူလည္း စာေရးစာပြဲပန္းအိုးတြင္ ထိုးစိုက္ထားလိုက္၏။ စာေရးသူ၏ စာေရးပန္းအိုးစားပြဲတြင္ ဦးသုခမိႏၵ လွဴသြားေသာ ႏွင္းဆီပန္းမ်ား ယေန႔တိုင္ ေနရာယူထားဆဲပင္။ ဦးသုခမိႏၵ မဆံုျဖစ္သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု ေက်ာ္ခဲ့ေလျပီ၊ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)မွ မဟာဓမၼာစရိယဘြဲ. ယူျပီးေနာက္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံသို. သြားေရာက္ပညာသင္ေၾကာင္း၊ ထိုင္ႏိုင္ငံတကၠသိုလ္မွ M.A ဘြဲ႔ယူခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုမွ ျပန္ေရာက္ျပီးေနာက္ တန္႔ယန္း၊ မူဆယ္ျမိဳ႕မ်ားကို ဗဟိုထား၍ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို တစ္စိုက္မတ္မတ္လုပ္ေနေၾကာင္း ၊ နယ္ပယ္ အသီးသီးသို႔ သြားေရာက္ကာ တရားေဟာ တရားျပတို႔ကိုလည္း လုပ္ေနေၾကာင္း၊ ဒကာ ဒကာမတို႔၏ ခ်စ္ခင္မႈ၊ ယံုၾကည္မႈ၊ ေလးစားအားကိုးမႈကို ရရွိသျဖင့္ အလုပ္အလြန္ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ဦးသုခမိႏၵ၏ ဂုဏ္သတင္းမ်ားကိုကား အခြင့္သင့္တိုင္း ၾကားသိေနရ၏။ ယခု စာမူေတာင္းခံမႈ၌လည္း ေအာင္ျမင္ေနေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရျပန္၏။ ဦးသုခမိႏၵ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား တရားေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေနျခင္းႏွင့္စပ္၍ သာသနာခရီး လမ္းေၾကာင္းမွန္ သေဘာကို စာေရးသူေတြးေနမိ၏။

 

ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္မွ စ၍ မ်က္ေမွာက္ကာလတိုင္ေအာင္ သာသနာေတာ္ျဖတ္သန္းလာခဲ့သည့္ ခရီးစဥ္၌ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကေသာ လမ္းေၾကာင္းမွန္ ရွိ၏။ ထိုလမ္းေၾကာင္းမွန္အတိုင္း လိုက္နာၾက က်င့္သံုးၾကလွ်င္လည္း တရားသျဖင့္ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ သာသနာေရးေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ စပ္၍ ေအာင္ျမင္ျခင္းတို႔တြင္ အေကာင္းဆံုး အမြန္ျမတ္ဆံုး ေအာင္ျမင္ျခင္းလည္းျဖစ္၏။

 

ထိုလမ္းေၾကာင္းမွန္ကား (၁) စည္းကမ္းပိုင္း၊ (၂) တာဝန္ပိုင္းတို႔ကို  လိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။

 

(၁) စည္းကမ္းပိုင္းဟူရာ၌ သာသနာအတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္၍ သာမေဏျပဳလိုသူသည္ သာမေဏမ်ား လိုက္နာက်င့္သံုးရမည့္ လိင္၊ ဒဏ္ ၊ ေသခိယ၊ ခႏၶကဝတ္ စသည္တို႔ကို ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ေက်ာင္းသားဘဝ ျဖင့္ပင္ သင္ၾကား က်က္မွတ္ရ၏။ နားလည္ေအာင္လုပ္ရ၏၊ သာမေဏမွ တစ္ဆင့္ ရဟန္းျပဳလိုသူသည္လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ား က်င့္သံုးရမည့္ သိကၡာပုဒ္မ်ား ၊ ခႏၶကက်င့္ဝတ္မ်ား၊ ကံၾကီး ကံငယ္ကိစၥမ်ားကို သာမေဏဘဝျဖင့္ပင္ သင္ၾကားက်က္မွတ္ရ၏။  ထိုသို႔ၾကိဳတင္၍ ေလ့လာက်က္မွတ္ထားလွ်င္ကား သာမဏဘဝ၊ ရဟန္းဘဝသို႔ ေရာက္လာသည့္အခါ ဆိုင္ရာဝိနည္းစည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာႏိုင္ ထိန္းသိမ္း ေစာက္ေရွာက္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ သာသနာ့ အသေရကို ေဆာင္ႏိုင္ေတာ့၏။

 

သာမဏျဖစ္ပါက သာမေဏႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဝိနည္းစည္းကမ္းမ်ားကို နားလည္သိျမင္ျပီး လုိက္နာ ေစာင့္ထိန္းျဖင္း၊ ရဟန္းျဖစ္လွ်င္လည္း ရဟန္းႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဝိနည္းစည္းကမ္းမ်ားကို နားလည္သိျမင္ျပီး လိုက္နာ က်င့္သံုးျခင္းသည္ လမ္္းေၾကာင္းမွန္ ပထမပိုင္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဤအပိုင္းသည္ အလြန္အေရးပါေသာ အပိုင္းျဖစ္၏။ အေျခခံ အက်ဆံုးပိုင္းလည္းျဖစ္၏။ သာမေဏျဖစ္ပါလ်က္ သာမဏမ်ား လိုက္နာေစာင့္ထိန္းရမည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို မသိနားမည္းလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ သိပါလ်က္ မလိုက္နာ မေစာင့္ထိန္းလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းျဖစ္ပါလ်က္ ရဟန္းေတာ္မ်ား လိုက္နာေစာင့္ထိန္းရမည့္ ဝိနည္းစည္းကမ္းမ်ားကို မသိနားမလည္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ သိပါလ်က္ မေစာင့္စည္းလွ်င္ျဖစ္ေစ တာဝန္ပိုင္းကို ထမ္းေဆာင္သည့္အခါ အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ိဳးႏွင့္ ၾကံဳရေတာ့၏။ သာသနာခရီး လမ္းေၾကာင္းမွန္အတိုင္း ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ေလွ်ာက္လွမ္းရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေပ၊ တရားသျဖင့္ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ေရးလည္း အလွမ္းေဝးသြားေတာ့၏။ သို႔ျဖစ္၍ စည္းကမ္းပိုင္းကို နားလည္သိျမင္ လုိက္နာမႈသည္ မရွိမျဖစ္ မလုပ္မျဖစ္ လုပ္ရမည့္ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္၏။

 

စည္းကမ္းပိုင္းျပည့္စံုျပီးလွ်င္ကား(၂) တာဝန္ပိုင္း ရွိလာ၏၊ တာဝန္ပိုင္းသည္လည္း (က) ဂႏၱဓုရတာဝန္၊ (ခ)ဝိပႆနာဓုရတာဝန္ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ထိုင္တြင္ (က) ဂႏၱဓုရတာဝန္ ဟူသည္ ဘုရားေဟာတရားေတာ္မ်ားကို မိမိဥာဏ္စြမ္းအားေလ်ာ္စြာ သင္ယူ က်က္မွတ္ေဟာေျပာ ပို႔ခ်ျခင္းျဖစ္၏။ ဥာဏ္စြမ္းအားေကာင္းလွ်င္ ပိဋကတ္သံုးပံုလံုးကို သင္ယူက်က္မွတ္ရ၏။ ထိုမွ် မစြမ္းႏိုင္လွ်င္ကား နိကာယ္တစ္ခု ႏွစ္ခု စသည္ျဖင့္ သင္ယူ က်က္မွတ္ရ၏။ နားလည္တတ္ကၽြမ္းသည့္အခါ ျပန္လည္ေဟာေျပာ ပို႔ခ် ေရးသားရ၏၊ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းသည္ပင္ ပရိယတၱိတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္သည္မည္၏။ ပရိယတၱိမကြယ္မေပ်ာက္ေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည္မည္၏။

 

(ခ) ဝိပႆနာဓုရတာဝန္ဟူသည္လည္း ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးတို.၏ ျဖစ္ပ်က္သေဘာကို ဥာဏ္ျဖင့္ သိျမင္ေအာင္ အားထုတ္မႈ၊ ရရွိျဖစ္ေပၚလာေသာ အျဖစ္အပ်က္ဥာဏ္ကို ရင့္သန္လာေအာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ၾကိဳးစားျခင္းျဖင့္ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ရရွိမႈကို ေခၚျခင္းျဖစ္၏။ ကိုယ္တိုင္ရႈမွတ္အားထုတ္သျဖင့္ သိျမင္လာသည့္ ရုပ္နာမ္တို႔၏ သေဘာသဘာဝကို အမ်ားသိေအာင္ ေဟာေျပာမႈ၊ ရႈမွတ္ပံု၊ ရႈမွတ္နည္း လမ္းညြန္ေပးမႈတို႔ကိုလည္း ဝိပႆနာ ဓုရ၌ ထည့္သြင္းႏိုင္သည္သာ။ ဤသို႔ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းသည္ ဝိပႆနာဓုရကို ထမ္းေဆာင္ေနသည္မည္၏။ ဝိပႆနာဓုရ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည္ မည္၏။

 

ဤတာဝန္ႏွစ္ရပ္တြင္ ဂႏၱဓုရတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါက ဂႏၱဓုရကို ဦးစားေပးထမ္းေဆာင္ရ၏။ ဂႏၱဓုရတာဝန္ကို မစြမ္းႏိုင္လွ်င္ကား၊ ဝိပႆနာဓုရတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရ၏။ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္လွ်င္ကား ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို အေလးေပး၍ ထမ္းေဆာင္ရ၏၊ ျပဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္း သာမေဏျဖစ္လွ်င္ သာမဏစည္းကမ္းပိုင္း၊ ရဟန္းျဖစ္လွ်င္လည္း ရဟန္းစည္းကမ္းပိုင္းကို သိရွိနားလည္ လိုက္နာျပီးလွ်င္ ဂႏၱဓုရတာဝန္ကိုျဖစ္ေစ၊ ဝိပႆနာဓုရတာဝန္ကိုျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းသည္ ေရွးေရွးအစဥ္အလာ လမ္းေၾကာင္းမွန္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနျခင္းျဖစ္၏။ သာသနာခရီး၌ ဤသို႔ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူကို လမ္းေၾကာင္းမွန္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူဟု ဆိုရ၏။

 

ေရႊရတုေမြးေန႔ရွင္ ဦးသုခမိႏၵသည္လည္း သာမေဏဘဝ၌ သာမဏမ်ား သိရွိလိုက္နာရမည့္ ဝိနည္းစည္းကမ္းမ်ားကို သိရွိေအာင္ သင္ယူခဲ့၏။ က်က္မွတ္ခဲ့၏၊ လိုက္နာခဲ့၏။ ရဟန္းဘဝသို႔ ေရာက္သည့္ အခါလည္း ရဟန္းမ်ား သိရွိလိုက္နာရမည့္ ဝိနည္းစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ သင္ယူေလ့လာခဲ့၏၊  လိုက္နာခဲ့၏၊ ဤသို႔အားျဖင့္ စည္းကမ္းပိုင္းတြင္ ျပည့္စံုသူျဖစ္ခဲ့၏။ တာဝန္ပိုင္းျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္လည္း ဂႏၱဓုရတာဝန္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုိလ္(ရန္ကုန္)မွ သာသနာ့ တကၠသီလဓမၼာစရိယB.Aဘြဲ.၊ သာသနာ့တကၠသီလမဟာဓမၼာစရိယ M.Aဘြဲ.

 

သီရိလကၤာႏိုင္ငံတကၠသိုလ္မွ M.Aဘြဲ႕ရယူသည့္အထိ ဂႏၱဓုရတာဝန္ကို ၾကိဳးၾကိဳးစားစား ထမ္းေဆာင္ခဲ့၏။ ယခု လည္းျပန္လည္ပို႔ခ် ေရးသားျခင္းျဖင့္ထမ္းေဆာင္ဆဲျဖစ္၏။ ဝိပႆနာဓုရတာဝန္ အေနျဖင့္လည္း ရုပ္နာမ္ဓမၼသဘာဝကို ဥာဏ္ျဖင့္ သိျမင္ရန္အတြက္ ဆရာေကာင္းတို႔ထံ၌ နည္းခံရႈမွတ္ အားထုတ္ခဲ့၏။ မိမိသိျမင္သည့္ ရုပ္နာမ္သေဘာကို နယ္တကာသို႔လွည့္၍ ဒကာ ဒကာမ အေပါင္းတို႔အား ေဟာေျပာ ျပသေန၏၊ နည္းလမ္းညြန္ုျပေန၏။

 

ေရႊရတုေမြးေန႔ရွင္ ဦးသုခမိႏၵ၏ သာသနာျပဳခရီးစဥ္ကို ျခံဳၾကည့္လွ်င္ ေရွးေရွးသူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ား ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။ သို႔ျဖစ္၍ လမ္းမွန္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူဟု ဆိုရပါ၏။ လမ္းမွန္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းသူသည္လည္း တရားေဟာ တိုးတက္ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိမည္မွာ မလြဲဧကန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေရႊရတုမွသည္ ရတုေပါင္းမ်ားစြာတိုင္ေအာင္ အႏၱရာယ္ကင္းစြာျဖင့္ လမ္းမွန္အတိုင္း ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ပါေစဟု ဆႏၵျပဳလ်က္-

 

အရွင္နႏၵိေသနာလကၤာရ

ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)

 

Tags:

About laisaitai