စာသိကို ကိုယ္သိျဖစ္ေအာင္ လက္ေတြ႕က်က်ေပါင္းစပ္ႏိုင္သူ

DSC08776

ေန႔တစ္ေန႔၏ ညေန ၅-နာရီအခ်ိန္ခန္႔ျဖစ္၏။ ၁၃၇၂-၇၃-ခုု၊ပညာသင္ႏွစ္၏ ႏွစ္ဝက္စာေမးပြဲ ေျဖဆိုခ်ိန္ နီးေနျပီးျဖစ္သျဖင့္ သင္နည္းမွတ္ခ်က္မ်ား ေရးသားေနစဥ္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ၌ ေက်ာင္းတက္ေနေသာ အရွင္ပညာေဇာတ ေရာက္လာျပီး ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵ၏ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည္. ေရႊရတုေမြးေန႔ စာေစာင္အတြက္ စာမူေတာင္းခံေပးပါဟု ဆို၏၊ စာေရးသူအားလည္း စာမူတစ္ေစာင္ေရးေပးပါဟု ေတာင္းဆို၏။ စာေရးသူက မိမိရွမ္းဘာသာျဖင့္ ေရးသားပူေဇာ္မည္ဟု ဆိုေသာအခါ ရွမ္းဘာသာျဖင့္ ေရးသားပူေဇာ္မည့္သူ မ်ားေန၍ ျမန္မာဘာသာျဖင့္သာ ေရးသားပူေဇာ္ေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုျပန္၏။

ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵ ဆိုသူကား တစ္ျခားမဟုတ္၊ စာေရးသူအေပၚ၌ ေက်းဇူးရွိခဲ့ဖူးေသာ ေလးစားရေသာ မိတ္ေဆြသီတင္းသံုးေဖာ္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သာသနာ့တကၠသိုလ္၌ အတူေန ပညာသင္ဖက္လည္း ျဖစ္ခဲ့၏။ ဆရာေတာ္အတြက္ တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီေပးခဲ့ရသကဲ့သို႔ မိမိိအတြက္လည္း ဆရာေတာ္က မ်ားစြာ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ဖူး၏။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ခြဲခြာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ႏွင့္ အတူေနထိုင္ခဲ့ရေသာ အတိတ္၏ပံုရိပ္မ်ားကို ျပန္ျမင္ေယာင္ေနမိ၏။ အတိတ္ဟုဆိုရေသာ္လည္း လြန္ခဲ့ေသာ ၁၂-ႏွစ္သာရွိေပဦးမည္။

ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵ ႏွင့္ စာေရးသူတို.သည္ သာသနာ့တကၠသိုလ္ မတက္ေရာက္မီ လူဝတ္ေၾကာင္ ဘဝကပင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးသိကၽြမ္းခဲ့ၾက၏။ ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵသည္ လူဝတ္ေၾကာင္ဘဝကပင္ အမ်ားအက်ိဳးကို သယ္ပိုးတတ္သူျဖစ္၏။ စာေရးသူ၏ ဖြားျမင္ရာျမိဳ႕ ေက်ာက္မဲျမိဳ႕သို႕ ေရာက္လာျပီး ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္း ပို႔ခ်ရာမွ စာေရးသူႏွင့္ သိကၽြမ္းခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။

ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵကို တန္႔ယန္းျမိဳ.၊ ၄-ရပ္ကြက္၌ ခမည္းေတာ္ဦးလွေရႊ(သဒၶမၼေဇာတိကဓဇ)+ မယ္ေတာ္ ေဒၚညြန္႔ တို႔မွ မီးရွဴး သန္႔စင္ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့၏။ နန္းၾကည္ၾကည္သိန္း ေခၚ အစ္မေတာ္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ ေမြးခ်င္းႏွစ္ေယာက္သာရွိ၏။

ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း၊ ေညာင္ေရႊျမဳိ႕၊ သာသနာ့ဝိပုလေရႊဂူစာသင္တိုက္၊ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု၊ အဘိဓဇ အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိက၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဩဝါဒါစရိယဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဘဒၵႏၲဝိလာသာဘိဝံသ မဟာေထရ္ျမတ္ အထံေတာ္၌ ပရိယတၱိအေျခခံ က်မ္းစာမ်ားကို သင္ယူခဲ့ျပီး ငယ္၊ လတ္၊ ၾကီး စာေမးပြဲမ်ား တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)သို႔ ၾကြေရာက္ျပီး ဆက္လက္ပညာသင္ယူရာ ေနာက္ဆံုႏွစ္၌  ကာယသံသဂၢသိကၡာပုဒ္ ေလ့လာသံုးသပ္ခ်က္ စာတမ္းကို တင္သြင္း၍ သာသနာ့တကၠသီလ ဓမၼာစရိယ၊ B.A(Buddhism) ဘြဲ႕ကို ရရွိေတာ္မူခဲ့၏။

ဆက္လက္၍ မဟာဓမၼာစရိယတန္းဆိုင္ရာ က်မ္းစာမ်ားကို သင္ယူဆည္းဖူးခဲ့၏။ မဟာဓမၼာစရိယတန္း ေနာက္ဆံုးႏွစ္စာေမးပြဲ ေျဖဆိုျပီး မဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ ဌာနခ်ဳပ္သို႔ ၄၅-ရက္ ဝိပႆနာတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ရာ ကမၼ႒ာနာစရိယ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ေက်နပ္အားရသည္ အထိ အားထုတ္ႏိုင္သူျဖစ္၏။ မဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာမွ တကၠသိုလ္သို ျပန္ၾကြလာျပီး မဟာဓမၼာစရိယဘြဲ႕ယူက်မ္းစာ ေခါင္းစဥ္သံုးခု တင္သြင္းခဲ့ရာ တကၠသိုလ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႕က ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈ ႏွင့္ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား ေခါင္းစဥ္ကို ေရးသားရန္ ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့၏။

ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵသည္ က်မ္းေခါင္းစဥ္က်လာသည္ႏွင့္ က်မ္းစာေရးသာရန္ အခ်က္အလက္မ်ား ရွာေဖြစု ေဆာင္းျခင္း၊ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ေနထိုင္ရာအရပ္ေဒသတို႔သို႔ ကြင္းဆင္းေလ့လာျခင္း စသည္တို႔ကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵသည္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ဓေလ့ထံုးစံမ်ား က်မ္းကို သာသနာ့တကၠသိုလ္က ခြင့္ျပဳေပးသည့္က်မ္းခ်ိန္အတြင္း ျပီးစီးေအာင္ ေရးသားတင္သြင္းႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့ တကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)၌ သာသနာ့တကၠသီလ မဟာဓမၼာစရိယ၊ M.A(Buddhism)ဘြဲ႕ကို ရရွိေတာ္မူခဲ့၏။

ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵသည္ ဘြဲ႕ဒီဂရီမ်ား အသီးသီး ရရွိေတာ္မူခဲ့ေသာ္လည္း မိမိ၏ ပညာေရးကို ေက်နပ္အားရပံု မေပၚေသး၊ သီရိလကၤာႏိုင္ငံသို႔ ၾကြေရာက္၍ ပညာဆက္လက္ဆည္းဖူးရာ M.Aဘြဲ႕ကို ရရွိေတာ္မူခဲ့၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ ေလာကီေလာကုတၱရာ စြယ္စံုရ ပညာရွင္တစ္ပါး ပဋိပတၱိကို ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္သူျဖစ္၏။

ဆရာေတာ္သည္ ဘြဲ႔ဒီဂရီမ်ား ရရွိေတာ္မူျပီးေနာက္ ပရိယတၱိစာေပရွိ အသိတရားမ်ားကို မိမိခႏၶာကိုယ္ အသိတရားမ်ားျဖစ္ေအာင္ လက္ေတြ႕က်က် ၾကိဳးစားအားထုတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ မိမိဆည္းဖူးအားထုတ္၍ ရရွိ၊ သိရွိလာေသာ တရားဓမၼမ်ားကို ဆရာေတာ္၏ ေမြးဖြားရာေဒသ တန္႔ယန္းျမိဳ႕ႏွင့္ ေက်ာင္းထိုင္ရာ မူဆယ္ျမိဳ႕တို႕၌ မ႑ိဳင္ျပဳလ်က္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရႊး ျမိဳ႕ေရာေတာပါမက်န္ ရွမ္းျပည္နယ္တစ္ခြင္ လွည့္လည္၍ တရားေဟာ၊ တရားျပ သာသနာျပဳေတာ္မူ၏။ ထို႔အျပင္ သာသနာေရးဝန္ၾကီးဌာန၊ သာသနာေတာ္ထြန္းကားျပန္.ပြားေရးဦးစီးဌာနမွ ခ်မွတ္ေပးထားေသာ နယ္စပ္ႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသ သာသနာျပဳတာဝန္ကို ယေန႔ထက္တိုင္ ထမ္းေဆာင္ေနသည္မွာ ဆရာေတာ္၏ ျမင့္ ျမတ္ေသာ သာသနာျပဳ စိတိ္ဓာတ္ကို ေဖာ္ညြန္းေနေပ၏။

ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဂႏၲဓုရ ဝိပႆနာဓုရ တာဝန္ႏွစ္ရပ္ကို ေန႔ညမျပတ္ ထမ္းရြက္ သာသနာျပဳေတာ္မူျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္အား ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ျဖိဳးေရးေကာင္စီက သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ ကမၼ႒ာနာစရိယ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ကို ဆက္လက္ကပ္လွဴဒါန္းခဲ့၏။

ဆရာေတာ္သည္ အလြန္စိတ္ရွည္ သည္းခံတတ္ျပီး အတြင္းစိတ္ဓာတ္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕သည့္ အျပင္ တရားနာပရိသတ္အေပၚ၌ အက်ိဳးစီးပြားလိုလားေသာ ေမတၱာဘာဝနာျဖင့္ ေဟာေျပာသူျဖစ္၏။ သူမ်ား လက္ခံေအာင္ ၊ နားလည္ေအာင္ ၊ ေဟာေျပာႏိုင္စြမ္းရွိ၏။ အသံဩဇာပါဝါလည္း ေကာင္း၏။ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္လည္းရွိ၏။ စကားအထာအသိုလည္း ကၽြမ္းက်င္၏။ တင္စား၍လည္းေဟာေျပာတတ္၏။ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို ေဟာေျပာဖို႔ အျခားေသာ ဥပမာသာဓကမ်ား ေလးငါးခုထက္မက ေလ့လာျပီး သိႏွင့္ျပီးျဖစ္၏။

သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္တိုင္း သတိထားရွိေတာ္မူျပီး လိုက္နာရမည့္ အခ်က္သံုးခ်က္လံုးႏွင့္ ျပည့္စံုမွသာ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။

ယင္းသံုးခ်က္မွာ-

(၁) အရာရာ၌ သည္းခံႏိုင္ရျခင္း၊

(၂) ကိုယ္က်င့္သီလရွိျခင္း၊

(၃) အရာရာ၌ အေေျမာ္အျမင္ ဥာဏ္ပညာရွိရျခင္းတို႔ျဖစ္၏။

ဆရာေတာ္ ဦးသုခမိႏၵသည္ အထက္ပါ အခ်က္သံုးခ်က္လံုးႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ စာေရးသူတို႔ အတူေက်ာင္းတက္ေနစဥ္ စာေရးသူအား အရာရာ၌ သည္းခံႏိုင္ဖို႔ အျမဲသတိေပး၏။ ဤေနရာ၌ သည္းခံမႈ၏ သေဘာအဓိပၸါယ္ကို အနည္းငယ္ဖြင့္ျပလို၏။

သည္းခံမႈကို ပါဠိလို ခႏ ၱီ ဟုေခၚ၏။ ယင္းခႏၲီကို အဓိဝါသနခႏၲီ ဟု အ႒ကထာ၌ ဖြင့္ဆို၏။ (ယင္းသို႔ဖြင့္ဆိုရသည္မွာ အႏုေလာမိကခႏၲီ စေသာ အျခားေသာခႏၲီမ်ားရွိေသးေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏) သူတစ္ပါးတို႔၏ မေကာင္းေျပာဆိုမႈ၊ မေကာင္းျပဳမႈမ်ားကို ဆန္႔က်င္ဘက္ မျပဳဘဲ သည္းခံေနျခင္းသည္ အဓိဝါသနခႏၲီ မည္၏။ အဓိ-မိမိအေပၚ၌၊ ဝါသန-တည္ေနေစမႈ၊ သူတစ္ပါး၏ ဆဲေရးရိုက္ႏွက္ ပုတ္ခတ္မႈစသည္ေၾကာင့္ ျပန္လွန္ဆဲေရးရိုက္ႏွက္မႈစသည္ကို ျပဳလွ်င္ ထိုသူတစ္ပါး၏ ဆဲေရးရိုက္ႏွက္ ပုတ္ခတ္မႈစသည္ကို မိမိအေပၚ၌ တည္ေနေစသည္ မမည္။ လက္မခံ ပယ္လွန္သည္မည္၏။ ျပန္လွန္ဆဲေရး ရိုက္ႏွက္ပုတ္ခတ္မႈစသည္ မျပဳဘဲသည္းခံေနလွ်င္ ထိုသူတစ္ပါး၏ ဆဲေရးပုတ္ခတ္မႈစသည္ကို မိမိအေပၚ၌ တည္ေနေစသည္၊ ထားသည္မည္၏။ ျပန္လွန္ေျပာဆို ျပဳလုပ္ျခင္း မရွိဘဲ သူတစ္ပါး ေျပာသမွ် ျပဳသမွ်ကို မိမိအေပၚ၌ တည္ေနေစမႈ ငံု႔ခံမႈပင္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ အဓိဝါသနခႏၲီဟူသည္ သည္းခံျခင္းပင္တည္း။

ခႏၲီတရားသည္ သတၱဝါ သခၤါရတို႔၏ အျပစ္ကို သည္းခံျခင္းလကၡဏာရွိျပီး၊ ပရမတၳတရားကိုယ္မွာ သတၱဝါ သခၤါရတို႔၏ အျပစ္ႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရင္ဆိုင္ရသည့္အခါ၊ အမ်ားအားျဖင့္ သူတစ္ပါးတို႔က အမ်က္ေဒါသ ထြက္စရာေျပာဆို ျပဳလုပ္လာသည့္အခါ သည္းခံသည့္ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ေသာ အေဒါသျပ႒ာန္းေသာ ကုသိုလ္စိတ္ ေစတသိက္စုပင္ျဖစ္၏။

ဤခႏၲီတရားႏွင့္ျပည့္စံုသူ၊ ခႏၲီတရားလက္ကိုင္ထားသူသည္ ေကာင္းသည့္အာရုံႏွင့္ေတြ႕ၾကံဳေသာ္လည္း ဝမ္းမသာလြန္း၊ မေကာင္းသည့္အာရုံႏွင့္ေတြ႕ၾကံဳေသာ္လည္း ဝမ္းမနည္းလြန္း ၊ ဆဲေရးသူအေပၚ၌လည္း မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ သည္းခံတတ္၏။ ရိုက္ႏွက္ပုတ္ခတ္ ညွင္းဆဲသူအေပၚ၌လည္း မျမင္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္၍ သည္းခံတတ္၏။

မိမိထက္ ျမင့္ျမတ္သူ၊ မိမိႏွင့္တန္းတူသူ၊ မိမိေအာက္ယုတ္ညံ့သူ အားလံုးတို႔ မေကာင္းေျပာဆိုျပဳလုပ္မႈ မွန္သမွ်ကို သည္းခံရမည္။ ထိုသို႔ သည္းခံရာတြင္ မိမိထက္ျမင့္ျမတ္သူ၏ မေကာင္းေျပာဆိုျပဳလုပ္မႈကို ျမင့္ျမတ္သူ ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ေၾကာက္ရြံ.ေသာေၾကာင့္သည္းခံႏိုင္မူ သည္းခံႏိုင္ေလရာ၏။ မိမိႏွင့္ တန္းတူျဖစ္သူ၏ မေကာင္းေျပာဆို ျပဳလုပ္မႈကို အကယ္၍ သည္းမခံေလက မိမိထက္သာလြန္ေအာင္ ၾကံစည္အားထုတ္ ျပဳလုပ္မည္ကိုျမင္၍ သည္းခံေသာ္ သည္းခံႏိုင္ေလရာ၏။ ထိုသည္းခံမႈ ႏွစ္မ်ိဳးကား အျမတ္ဆံုးေသာ သည္းခံမႈမ်ိဳးမဟုတ္ေခ်။ မိမိေအာက္ယုတ္နိမ့္သူ၏ မေကာင္းေျပာဆိုျပဳလုပ္မႈကို သည္းခံျခင္းကား သည္းခံႏိုင္ဖြယ္ရာ အေၾကာင္းထူးမရွိပါဘဲလ်က္ သည္းခံႏိုင္ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိေအာက္ယုတ္ညံ့နိမ့္က် အားနည္းသူကို သည္းခံသည့္ ဤသည္းခံျခင္းမ်ိဳးသည္သာ အျမတ္ဆံုး အခက္ခဲဆံုး သည္းခံျခင္းျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ သိၾကားမင္းက ေမးျမန္းသျဖင့္ အေလာင္းေတာ္ သရဘဂၤရေသ့က ေျပာၾကားသည့္ အျမတ္ဆံုုး အခက္ခဲဆံုးေသာ သည္းခံမႈျဖစ္၏။

သည္းခမံျခင္းေၾကာင့္ ရရွိအပ္ေသာ အျပစ္ငါးမ်ိဳးကို အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပထမအကၡႏၲိသုတ္၌ ဤကဲ့သို႔ညြန္ျပေတာ္မူခဲ့၏။

(၁) လူအမ်ားမခ်စ္ခင္(လူအမ်ား မုန္း၏)

(၂) ရန္မ်ား၏

(၃) အျပစ္မ်ား၏(ကဲ့ရဲ႕စရာ ကိုယ္မႈ ႏႈတ္မႈမ်ား၏)

(၄) ေတြေတြေဝေဝ ေသရ၏

(၅)ေသေသာအခါ ငရဲသို႔ ေရာက္ရ၏။

သည္းခံျခင္းေၾကာင့္ ရရွိအပ္ေသာ အက်ဳိးငါးမ်ိဳးကိုလည္း ဤသုတ္၌ပင္ ညြန္ျပထားေတာ္မူ၏။

(၁) လူအမ်ားခ်စ္ခင္၏ (လူအမ်ား မမုန္း)

(၂) ရန္မမ်ား (ရန္နည္း၏)

(၃) အျပစ္မ်ား(ကဲ့ရဲ႕စရာ ကိုယ္မႈ ၊ ႏႈတ္မႈနည္း၏)

(၄) မေတြမေဝ ေသရ၏၊

(၅) ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္ရ၏။

ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵသည္ ဤသို႔စာေပ၌ လာရွိေသာ အသိတရားတို႔ကို လက္ေတြ႕က်က် က်င့္ၾကံအားထုတ္သူျဖစ္၏။ ခႏၱီတရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္၏။ သည္းခံျခင္းျဖင့္ အႏိုင္ယူသူျဖစ္၏။ ခႏၲီတရားျဖင္ ေအာင္ျမင္မႈပန္းတိုင္ကို အေရာက္လွမ္းႏိုင္သူျဖစ္၏။

ဆရာေတာ္ဦးသုခမိႏၵသည္ တရာေဟာေျပာရာတြင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေဟာစဥ္နည္းကို အစဥ္မွီ၍ ေဟာၾကားေလ့ရွိ၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏တရားေဟာစဥ္နည္းကား တစ္ေနရာတည္း၌ တစ္ထိုင္းတည္းျဖင့္ မဂ္ဥာဏ္ ဟုဆိုအပ္ေသာ ဓမၼစကၡဳအလင္းကို ရရွိေအာင္ေဟာျပေသာ အႏုပုဗၺိကထာအခန္း၌ ဤသုိ႔ညြန္ျပထားေတာ္မူ၏

(၁) ဒါနကထာ- အလွဴဒါနႏွင့္စပ္ေသာတရားစကား

(၂) သီလကထာ- ေစာင့္ထိန္းမႈ သီလႏွင့္စပ္ေသာ တရားစကား၊

(၃) သဂၢကထာ- နတ္ျပည္ႏွင့္စပ္ေသာ တရားစကား၊

(၄) ကာမာနံ အာဒီနဝကထာ- ကာမဂုဏ္တို.၏ အျပစ္ႏွင္.စပ္ေသာ တရားစကား၊

(၅) ေနကၡဓမၼ အာနိသံသကထာ- ကာမဂုဏ္တို႕မွ ထြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္အက်ိဳးႏွင့္စပ္ေသာ တရားစကား၊

(၆) မဂၢကထာ- အရိယမဂ္ႏွင့္စပ္ေသာ တရားစကား-တို႔ျဖစ္၏။

တရားနာပရိသတ္တို႔သည္ ဆရာေတာ္၏ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာစဥ္နည္းအတိုင္း ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္ကို နာၾကားရျခင္းေၾကာင့္ ရႊင္းလန္းအားတက္မႈ ေက်နပ္အားရမႈ ျဖစ္ၾကရ၏။ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ျပဳလုပ္ရန္ တရားက်င့္သံုး အားထုတ္ရန္ လံု႔လဝီရိယ သဒၶါတရားတို႕ျဖစ္ပြားလာၾကရ၏။

ဆရာေတာ္သည္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ သယ္ပိုးထမ္းရြက္ႏိုင္သူျဖစ္၏။  ထို႔ေၾကာင့္ ၾကည္ညိုသူ ဒါယကာ ဒါယိကာမအေပါင္းတို႔က ဆရာေတာ္၏ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္ ေရႊရတုေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ရႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္စြာ ခ်ီးက်ဴးပူေဇာ္ၾကသကဲ့သို႔ စာေရးသူသည္လည္း ဆရာေတာ္၏ ေရႊရတုမွသည္ ရတုေပါင္းမ်ားစြာတိုင္ေအာင္ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာျဖင့္ သာသနာျပဳႏုိင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းပူေဇာ္လိုက္ပါသည္ဘုရား။

အရွင္ဇာေနယ် (ေက်ာက္မဲ)

သာသနာ့တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္။

About laisaitai