စြမ္းအားကိုယ္စီ ရွိၾကသည္

Malikha River on Boat

ေဟမႏၲရာသီ၏ တစ္ခုေသာ ညေနခင္းအခ်ိန္ သာသနာ့တကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)၏ ကခ်င္အေဆာင္မႈးဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ်သည္ စာမူေတာင္းခံလႊာ စာအိတ္တစ္အိတ္ႏွင့္ စာေရးသူထံေရာက္ရွိလာ၏ ေရာက္မဆိုက္ပင္ သူက ဦးနရိန္ဘုရား အရွင္ဘုရားရဲ႕မိတ္ေဆြရင္းၾကီး အရွင္သုခမိႏၵ(တန္႕ယန္း) သူ႕နယ္ေျမ သူ႕ေဒသ လြိဳင္တိန္ခမ္းမွာ သာသနာျပဳေနတာ အေတာ္ေအာင္ျမင္ေနတယ္ဘုရား အရွင္ဘုရားလည္းၾကားသိျပီးသား ျဖစ္မွာပါ အခုသူရဲ႕သက္ေတာ္ (၅၀)ျပည့္မွာ ေရႊရတုဝိဇာတအထိမ္္းအမွတ္ေမြးေန႔ပြဲက်င္းပမွာမို႔ အဲ့ဒီပြဲအမီ သူရဲ႕သာသနာျပဳမွတ္တမ္းစာေစာင္ထုတ္မွာ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔သူ႔အေပၚ ထင္ျမင္ခ်က္ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ေရးသားခ်ီးျမွင့္ေပးေစလိုပါတယ္ဘုရား ဟုဝမ္းသာအားရစာမူေတာင္းခံလာသည္။

အရွင္ဇာေနယ်ထံမွ ဤကဲ့သို႔ဝမ္းသာစကား ၾကားလိုက္ရေသာအခါ ေမြးေန႔ရွင္ အရွင္သုခမိႏၵ စာေရးသူတို႔ႏွင့္ သာသနာ့တကၠသိုလ္၌ ပညာသင္စဥ္ကာလသူ၏ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈ သိမ္ေမြ႕မႈမ်ား အေနအထိုင္ရုိးသား၍ စာေပၾကိဳးစားခဲ့ပံုမ်ား တိုင္းရင္းသားရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္လင့္ကစား အမ်ားႏွင့္ ေနထိုင္ရာတြင္ ဂါရဝ နိဝါတ ခႏၱီတရားထားတတ္ပံုမ်ား အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ အေလးေပးေဆာင္ရြက္သြားခဲ့ပံုမ်ား မဟာဓမၼာစရိယ  M.A ဘြဲ႕ရျပီးေနာက္ မိမိဇာတိေဒသသို႔ ျပန္လည္သာသနာျပဳေနေသာ္လည္း ႏွစ္စဥ္လိုလို တကၠသိုလ္သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ သကၤန္းစေသာ လွဴဖြယ္ဝတၳဳမ်ား အေဝးမွေန၍ အမွတ္တရေပးပို႔လွဴဒါန္းခဲ့ပံုမ်ားကို ျပန္လည္သတိရ ျမင္ေယာင္ပါေတာ့သည္ ထိုမွ် မကေသး ဤအသက္အရြယ္ႏွင့္ အမိေျမသာသနာတိုးတက္ စီပင္ျပန္႔ပြားေအာင္ အာမိသဓမၼ ႏွစ္ဌာနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းသည့္ သူ၏သာသနာျပဳစိတ္ထားကိုပါ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳေနမိေတာ့သည္ ၊ ခ်ီးက်ဴးအားက် ျခင္းႏွင့္အတူ စာေရးသူငယ္စဥ္က အလြတ္က်က္မွတ္ခဲ့ဖူးေသာ မည္သူမဆို သူ႔အရြယ္ သူ႔ေဒသဌာနအေလွ်ာက္ စြမ္းအားကိုယ္စီ(အလွကိုယ္စီ)ရွိေနၾကပံုကို ေဖာ္ၾကဴးထားသည့္ အလွကိုယ္စီ အမည္ရွိ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ျပန္လည္အမွတ္ရလာပါေတာ့သည္ ယင္းကဗ်ာအျပည့္အစံုမွာ-

အလွကိုယ္စီ(ကဗ်ာ)

-ဖိုးလမင္းလည္း သူ႔အဆင္းႏွင့္အလင္းႏွင့္၊

-မီးတိုင္ငယ္လည္း သူ႔အရြယ္ႏွင့္အစြယ္ႏွင့္၊

-စံပယ္ဦးလည္း သူ႔ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ငံုဖူးႏွင့္၊

-ပိေတာက္ဝါလည္း သူ႔အခါႏွင့္ နံ႔သာႏွင့္၊

-ျမစ္ပင္နက္လည္း သူ႔သိုင္းကြက္ႏွင့္ လႈိင္းယက္ႏွင့္၊

-စမ္းေခ်ာင္းေခြလည္း သူ႔ေခ်ာင္းေရႏွင့္ ေလာင္းေလွႏွင့္၊

-မည္သည့္အရာ မဆိုသာတည့္ ၊ သူ႔မွာ ကိုယ္မွာ အလွသာတည့္၊

-သဘာဝလွ်င္ အလွကိုယ္စီ စြမ္းရည္ကိုယ္ငွ လက္ေဆာင္ငွ၏၊

-အလွဝန္တို မျငင္ျငိဳႏွင့္ ဝန္တိုမႈသာ မလွရာတည့္၊

-သူ႔ဂုဏ္ သူ႔သိမ္၊ သူ႔အရွိန္ႏွင့္ အခ်ိန္အခါ ေနရာေဒသ ဌာနအေလွ်ာက္ ေရးရာေရာက္သည္ စြမ္းေလာက္ႏိုင္သူရွိပါတကား….။

(၁၃၆၃-ခုႏွစ္ထုတ္ ေလွတစ္စင္းႏွင့္ သီခ်င္းသည္စာအုပ္ အဖြင့္ကဗ်ာ)

ဤကဗ်ာကို ဖတ္ရသူတိုင္းကဗ်ာ၏ အသံသာမႈ၊ အဓိပၸါယ္လံုေလာက္ျပည့္စံုမႈ၊ အလကၤကာဂုဏ္ေျမွာက္မႈတို႔ေၾကာင့္ လြယ္ကူစြာပင္ ႏႈတ္တိုက္ရြတ္ဆိုခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြားေပၚေပါက္လာသည္ အမ်ားနားလည္ေအာင္ ကဗ်ာ၏ အဓိပၸါယ္ကို အနည္းငယ္ဖြင့္ဆိုျပရေသာ္ -

ကမၻာေလာကရွိ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာဝတၳဳမွန္သမွ်ကို အလွတရားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားသည္ဟု ဆိုလွ်င္ လြန္အံ့မထင္ ေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္အလင္းေဆာင္ႏိုင္သည့္ ရွင္ေနမင္း၏ ေလာကဓာတ္တစ္ခြင္းလံုးကို မိမိအေႏြးဓာတ္ျဖင့္ ျဖန္႔က်က္ေပးေနမႈသည္ သူ၏အလွဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေအးျမ သာယာ လစႏၵာ၏ ေမွာင္မိုက္သည့္ညခင္းကို လင္းလက္ေဝျဖာ အေအးဓာတ္ကို ေပးေနျခင္းသည္လည္း သူ႔ရဲ႕အလွဆံုး အခ်ိန္ဟု ဆိုရေပမည္။

ထိုျပင္ ျမစ္ေခ်ာင္း အင္းအိုင္တို႔ မိမိသဘာဝအေလွ်ာက္ တသြင္သြင္ စီးဆင္းသြားေနျခင္း ရဂံုသာေမာ ဥယ်ာဥ္ေတာမွ ေမႊးပ်ံ႕သင္းထံု ပန္းေပါင္းစံုတို႔၏ မိမိပင္ကိုယ္ စြမ္းအားအေလွ်ာက္ ေရာင္စံုယွက္ျဖာ စီရရီ ဖူးပြင့္ေနျခင္းသည္လည္း ၄င္းတို႔၏ အလွပဆံုးအခ်ိန္မ်ားပင္ အမွန္တကယ္ဆိုရေသာ္ ေလာကတစ္ခြင္လံုး သက္ရွိ သက္မဲ့အရာဝတၳဳမွန္သမွ် မိမိတို.၏ ကိုယ္ပိုင္စြမ္းအားျဖင့္ အလွကိုယ္စီ ေပးေဝေနၾကေတာ့သည္သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

ကဗ်ာ၏ လိုရင္းအခ်ဴပ္ကို တင္ျပရေသာ္ ေလာက၌ သက္ရွိ သက္မဲ့ အရာဝတၳဳတိုင္းအလွကိုယ္စီ (စြမ္းအားကိုယ္စီ) ရွိေနၾကပံု ထိုအလွဖန္တီးႏိုင္မႈ စြမ္းအားကို မိမိ၏ စြမ္းအားအလိုက္ အသီးသီးအသံုးခ်၍ ေလာကကို အလွဆင္ေပးေနၾကပံုမ်ားကို ႏိွဳင္းယွဥ္တင္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရေပမည္ ကဗ်ာဆရာသည္ မိမိတင္ျပလိုေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေစရန္ ကဗ်ာအစမွာပင္ ေလာကရွိအလွကိုယ္စီ (စြမ္းအားကိုယ္စီ) ရွိေနၾကေသာ အရာဝတၳဳမ်ား အနက္မွ ဖိုးလမင္းႏွင့္ မီးတိုင္ငယ္ စံပယ္ပန္းနွင့္ ပိေတာက္ဝါ ျမစ္ျပင္နက္ႏွင့္ စမ္းေခ်ာင္းငယ္ အလင္းေဆာင္ႏိုင္သည့္အရာဝတၳဳႏွစ္မ်ိဳး အဆင္းလွပ ရနံ႔သင္းျဖာသည့္ ပန္းႏွစ္မ်ိဳး ေရစီးေကာင္း၍ အေၾကာင္းအက်ိဳးႏွင့္  ေရလႊာႏွစ္မ်ိဳးတို႔ကုိ (စြမ္းအားမညီေသာ္ျငားလည္း) စြမ္းရည္အေလွ်ာက္ စြမ္းရည္ေျမွာက္ၾကပံုကို ႏွဳိင္းယွဥ္တင္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။

ထို.ျပင္ အျခားေသာ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာဝတၳဳအားလံုးလည္း အလွကို္ယ္စီ(စြမ္းအားကိုယ္စီ) ဂုဏ္ရည္ကိုယ္စီ အသီးသီး ရွိေနၾကေၾကာင္း ထိုအလွစြမ္းအားဂုဏ္မ်ားကိုလည္း တကူးတက လုပ္ေဆာင္ေနဖို႔ မလိုဘဲ သေဘာတရားက လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးေဝငွထားသကဲ့သုိ႔ တည္ရွိေနၾကေၾကာင္းကိုပါ တင္ျပထားပါသည္၊ ထိုမွ် မကေသး မိမိတြင္ တည္ရွိေနရာေသာ အလွတရားကို အမည္ျပဳျပီး မာန္တက္မေနၾကဖို႕ကိုပါ တစ္ဖက္လွည္.တင္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါသည္ အထူးသျဖင့္ ကဗ်ာတြင္ ထင္ဟပ္ပါရွိေနေသာ ကဗ်ာရွင္၏ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ေလာက၌ အလွစစ္ႏွင့္ အလွတုကို ကတၱားျခားျပ သိေစလိုျခင္း လူသားအခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦးအျပစ္မျမင္ခ်စ္ခင္ၾကေစလိုျခင္း မနာလို ဝန္တိုမႈဣႆာ မစၦရိယ တရားမ်ား ကင္းေစလိုျခင္းတို႔ပင္ သို႔မို႔ေၾကာင့္လည္းကဗ်ာ နိဂံုးပိုင္း၌ အလွဝန္တို မျငင္ျငိဳႏွင္ဣႆာ ဝန္တိုမႈသာ မလွရာတည့္ ဟု ဆက္လက္ညြန္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္ ထို႔ျပင္တစ္ဖန္ ေလာကလူသားတိုင္း စစ္မွန္သည့္ အလွပိုင္ရွင္မ်ား အျဖစ္ အျပစ္ကင္းစင္စြာ ျမင္ေတြ႕လိုျခင္းျဖစ္သည္။

မွန္ေပသည္ လူသားတစ္ဦး၏ အလွတရားကို ရုပ္အလွ ႏွင္. စိတ္အလွဟု ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ခြဲျခားထားႏိုင္သည္ ထိုႏွစ္ရပ္အနက္ ရုပ္အလွမွာ အျပင္ပန္းၾကည့္လွ်င္ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးဖြယ္ရွိ၍ အလွစစ္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အလွစစ္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ  စင္စစ္ ထိုသူ႔သႏၱာန္၌ စိတ္ႏွလံုး မြန္ျမတ္ သန္႔စင္ျဖဴစင္မႈ ရွိျခင္းကိုသာ အလွစစ္ဟု ေခၚရေပမည္။ အလွကို ဖန္တီးသူသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ အလွတရားကို ေမြးျမဴႏိုင္ရမည္ ရွိရင္းစြဲ အလွတရားမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ေပးႏိုင္စြမ္းေသာ ရဲစြမ္းသတၱိရွိရမည္ ထိုကဲ့သို႔ အလွတရားကို သိႏိုင္ ျမင္ႏိုင္ပါမွ အလွဖန္တီးသူ စြမ္းအားရွင္ အျဖစ္ စြမ္းအားအစစ္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္ေပမည္ ။ ေပါင္းစု စြမ္းအားျဖင့္ တည္ရွိေနေသာ အလွတရားမ်ားအနက္ ပရိယတ္သာသနာေရး ေလာကကို ၾကည့္ပါလွ်င္ စာခ်(ဆရာ)စာသင္ ဒကာ ဒကာမ (ေထာက္ပံသူ)သံုးပြင့္ဆိုင္အလွကို ျမင္ေတြ႕ရပါမည္။ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ သာသနာေတာ္ႏွစ္ရပ္ ေနလအသြင္ ထြန္းပေရးအတြက္ မိမိကိုယ္ပိုင္ စြမ္းအားအျပည့္အဝ သံုးခ်ကာ ေလာကကို အလွစင္ေပးလ်က္ရွိေသာ သာသနာ့ဥယ်ာဥ္မႈးထဲတြင္ ရွမ္းျပည္နယ္(ေျမာက္ပိုင္း)တန္႔ယန္းျမိဳ႕ဇာတိ လြဳိင္တိန္ခမ္းဘုရားေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အရွင္သုခမိႏၵလည္း တစ္ပါးအပါအဝင္ျဖစ္သည္ အရွင္ျမတ္၏ သက္ေတာ္ရြယ္ႏွင့္ မမွ်ေအာင္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ သာသနာျပဳေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကား ဇာတိေျမရွိ မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ား သာသနာေတာ္ကို ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ.လွဴဒါန္းေနၾကေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ား ရဟန္းဒကာ ဒကာမ်ား ေဒသခံတိုင္းရင္းသားမ်ား အားလံုးအတြက္ အားက်ဂုဏ္ယူဖြယ္ေကာင္းလွသည္ အားကိုးအားထားျပဳစရာလည္း ျဖစ္သည္ ယခုသက္ေတာ္(၅၀)အတြင္းအရွင္ျမတ္၏ သာသနာျပဳလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာ လြန္စြာေအာင္ျမင္တိုးတက္ ခဲ့သည္ဟု ဆိုလွ်င္ မွားမည္မထင္ ယင္းသို႔ သာသနာျပဳႏိုင္ေအာင္လည္း ငယ္ရြယ္စဥ္ကာလ ရဟန္းဘဝကပင္ ေမြးဖြားရာဇာတိ ဌာနျဖစ္ေသာ တန္႔ယန္းျမိဳ႕ ဓမၼဂုဏ္ရည္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ထံတြင္ အေျခခံ ပရိယတ္စာေပမ်ား ေညာင္ေရႊျမိဳ႕ သာသနာ့ဝိပုလ ေရႊဂူစာသင္တိုက္ဆရာေတာ္ႏွင့္ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ားထံတြင္ ငယ္လတ္ၾကီး ဓမၼာစရိယ စာခ်တန္းဆိုင္ရာ အထက္တန္း ပိဋကတ္စာေပမ်ား ေလာကီ ပညာ အေနအားျဖင့္ ေဒသေကာလိပ္ (ဒုတိယႏွစ္)အထိစြမ္းအား ျပည့္ သင္ယူခဲ့သည္ ထိုမွတစ္ဆင့္ တက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)သို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရကာ (၆-)ႏွစ္တိုင္တိုင္ ပညာသင္ၾကားခဲ့ျပီး သာသနာ.တကၠသီလဓမၼာစရိယ B.A သာသနာ့ တကၠသီလမဟာဓမၼာစရိယ M.A ဘြဲ႕တို႕ကို ပိုင္ဆိုင္ရရွိေအာင္ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ သင္ယူခဲ့သည္ မဟာဓမၼာစရိယဘြဲ႕ ယူရန္ ဘြဲ႕ယူက်မ္းစာ တင္တြင္းေသာအခါတြင္လည္း မိမိဇာတိေဒသကို ျမန္မာ့အလယ္ ကမၻာအလယ္ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြား သမိုင္းတြင္ရစ္ေစလိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ဇာတိေျမကို ေက်းဇူးဆပ္လိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းမ်ား၏ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား အေၾကာင္းကို ေရးသားတင္သြင္းခဲ့ပါသည္ ။

ဤေနရာ၌ မဟာဘြဲ.ယူက်မ္းစာကို ပံုႏွိပ္စာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေဝမည္ျပဳေသာအခါ စာေရးသူထံ က်မ္းစာပံုႏွိပ္ခြင့္ ရရန္အကူအညီေတာင္းခံလာသည္ကို ျပန္လည္အမွတ္ရလာပါသည္ ထိုစဥ္က အရွင္ျမတ္သည္ တန္႕ယန္းျမိဳ.မွ စာေရးသူထံ တကူးတက လာေရာက္၍ က်မ္းစာ ထုတ္ေဝခြင့္အတြက္ က်မ္းစာ စိစစ္ေရး ဥကၠ႒ျဖစ္ေတာ္မူသည့္ ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္(စီမံ) ဆရာေတာ္ဘဒၵကုမာရ မဟာေထရ္ထံ အခြင့္ေတာင္းခဲ့ပါသည္။

ဒု-ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ကလည္း က်မ္းစာရိုက္ႏွိပ္ရာတြင္ လိုအပ္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား စာအုပ္ရိုက္ႏွိပ္ ရာတြင္ ျဖည့္သြင္းရမည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ရင္းျပေတာ္မူသည္ ထို႔ျပင္ ဆရာေတာ္ ကိုယ္တိုင္က ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ သိသင့္သိထိုက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား ပါဝင္သည့္ ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ ထုတ္ေဝသင့္ထုတ္ေဝထိုက္ေသာ စံျပက်မ္းတစ္က်မ္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ျပဳ ခ်ီးက်ဴးခဲ့သည္ကို စာေရးသူယခုထက္ အမွတ္ရေနဆဲျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား အရွင္ျမတ္တစ္ပါးျဖစ္သည့္ အရွင္ေနမိႏၵ(မိုးနဲ) ကသူေရးသားျပဳစုမည့္ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာက်မ္းကို ေရးသားခြင့္ေတာင္းေသာအခါတြင္လည္း

ဒု-ပါေမာကၡခ်ဳပ္(စီမံ) ဆရာေတာ္က ဒီက်မ္းမ်ိဳး ေရးသင့္ေရးထိုက္တာၾကာျပီ မင္းတို႕က ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္ေဒသ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသားေတြအေၾကာင္း ဘာသာ သာသနာတိုးတက္ ဆုတ္ယုတ္ပံု အေၾကာင္း ေတြကို သုေတသနျပဳ ကြင္းဆင္းျပီးေလ့လာေရးသားပါ ဒါမွ တကၠသိုလ္တြင္ဂုဏ္ရွိမွာ ျပီးရင္ ပံုႏွိပ္စာအုပ္ထုတ္ပါ စာအုပ္ထုတ္တဲ.အခါမွာလည္း အရွင္သုခမိႏၵ(တန္႔ယန္း)ရဲ႕က်မ္းလိုပါသင့္တဲ့ အခ်က္ အလက္ေတြ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပါဝင္ေအာင္ နမူနာ အျဖစ္ယူျပီး ပံုႏွိပ္ပါဟု အၾကံျပဳခဲ့ျပန္ပါသည္ ။

ဤမွ်အထိ အရွင္သုခမိႏၵ၏ က်မ္းသည္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ အတုယူဖြယ္ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းသည့္ စံျပက်မ္းတစ္က်မ္းအျဖစ္ သမိုင္းတြင္ရစ္ခဲ့ပါသည္၊ သာသနာ့တကၠသိုလ္ၾကီးမ်ား အတြက္လည္း ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ က်မ္းတစ္က်မ္းအျဖစ္ မွတ္တမ္းဝင္ခဲ့ပါသည္ ။ ဇာတိဌာေန ရန္ေအာင္ေျမႏွင့္ သြန္းေရခံရာ ရပ္သံုဌာကို၊ လူတို႔သႏွင္း၊ မင္းတို႔တံထြာ၊ မေမ့ရာဘူး။ ဆိုစကားအတိုင္း ဤက်မ္းစာပံုႏွိပ္စဥ္က မိမိ၏ အျမင့္ဆံုးပညာ ေအာင္ျမင္ေျမျဖစ္သည့္ သာသနာ့တကၠသိုလ္ၾကီးကို ဂုဏ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ ပံုႏွိပ္စာအုပ္ မ်က္ႏွာဖံုးမွာပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိိုလ္ (ရန္ကုန္) သာသနာ့တကၠသီလ မဟာဓမၼာစရိယ M.A(Buddhism)ဘြဲ႕ယူက်မ္းစာဟု ထင္ထင္ရွားရွား ထည့္သြင္းဂုဏ္ျပဳထားသည္ကို စာေရးသူ သတိျပဳမိသည္ အရွင္ျမတ္သည္ မိမိ၏ ပညာေအာင္ေျမျဖစ္သည့္ သာသနာ့တကၠသိုလ္ၾကီးကို အေဝးမွေန၍ ရိုးသားပြင့္လင္းစြာ ဂုဏ္ျပဳေက်းဇူး ဆပ္လိုက္သည့္သေဘာပင္။

တကၠသိုလ္မုွ မဟာဘဲြ႕ရရွိျပီးေနာက္ မိခင္တကၠသိုလ္ၾကီးကို မခြဲခြာလိုေသာ္လည္း တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္း မျဖစ္၊ ဆိုသည့္စကားကို ႏွလံုးမူလ်က္ သီရိလကၤႏိုင္ငံသို႔ ၾကြေရာက္ကာ သီရိလကၤႏိုင္ငံမွ M.Aဘြဲ.ကို (၂-)ႏွစ္ အတြင္းရယူခဲ့ျပန္ပါသည္။ အရွင္ျမတ္၏ ပညာေရး၌ အေလးေပး ေဆာင္ရြတ္ေတာ္မူတတ္ေသာ ဇြဲလံု႔လကား ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ရာေကာင္းလွပါသည္ ။

ဤကဲ့သို႔ B.A ,M.A ႏွစ္ထပ္ကြင္းဘဲြ႕မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ျပီးေနာက္ မိမိေမြးရပ္ ဇာတိေျမကို ေက်းဇူးဆပ္သည့္ အေနျဖင့္ တတ္ကၽြမ္းထားေသာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာပညာစြမ္းအားမ်ားကုိ အသံုးခ်ကာ မိမိျမိဳ႔နယ္ေဒသ ေက်းရြာအသီးသီးသို႔ ၾကြေရာက္၍ ဘာသာေရး အသိမၾကြယ္ေသးေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ား ျမိဳ႕နယ္တြင္းရွိ ဘာသာျခားမ်ားကို စည္းရုံးသိမ္းသြင္းကာ တရားဓမၼလွည့္လည္ျပသသည္၊ ပရဟိတသာသနာျပဳ လုပ္ငန္းမ်ား  ကိုဦးေဆာင္၍ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္၊ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို လွည့္လည္ၾကြေရာက္ျပီး ကမၼဌာန္းနည္းျပ တရာေဟာ ၊ တရားျပလုပ္သည္ ရွမ္းစာေပျပန္.ပြားေရးအတြက္ ဦးေဆာင္ၾကိဳးပမ္းသည္ ပရိယတ္ ပ်ိဳးပင္ငယ္မ်ား အနာဂတ္ကာလတြင္ ငြါးငြါးစြင့္စြင့္ ေပၚထြက္လာေရးအတြက္ ရွမ္းျပည္လံုးဆိုင္ရာ ပရိယတၱိ သဒၶမၼပါလ စာျပန္ပြဲ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္အျဖစ္ ယေန႔တိုင္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူသည္။ အရွင္ျမတ္၏ ဤကဲ့သို႔ တရားေဟာ၊ တရားျပ ပရဟိတ သာသနာအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူျခင္းမွာ တရားေဟာ တရားျပ ဓမၼကထိက ဟူေသာနာမည္ကို ခံယူလို၍မဟုတ္ မိမိအမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္ၾကီး ျမန္မာ.အလယ္မွာ  သာမက ကမၻာ.အလယ္မွာပါ ဝင့္ဝင့္ထည္ထည္ျဖစ္ကာ ကမၻာႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းေစလိုသည့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္. လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းပင္။

သတၱိဗလ စြမ္းထာမကို၊ မျပမသိ၊ ျပမွသိ၏။ ဆိုစကားကို လက္ကိုင္ျပဳ၍ မိမိကိုယ္ပိုင္ စြမ္းအားကို အျပည့္အဝ အသံုးခ်ကာ ေလာကကို အလွဆင္ေနျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

ဤကဲ့သို႔ အလွဆင္ေပးေနျခင္းကို ျမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ နယ္ေျမခံဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား ဒကာ ဒကာမအေပါင္းတို.က ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လက္ကမ္းၾကိဳဆိုၾကရမည့္ အနာဂတ္ပရိယတ္ ပဋိပတ္သာသနာေနာ္ ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ ပမာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အရွင္ပါတကားဟု အားေပးဂုဏ္ျပဳၾကရေပမည္။ဤကဲ့သို႔ လက္ကမ္းၾကိဳဆို အားေပးခ်ီးေျမွာက္ၾကမည္ဆိုပါလွ်င္ အရွင္သုခမိႏၵ၏ သာသနာျပဳ ၾကိဳးပမ္းခ်က္မ်ား ဆင့္ကာဆင့္ကာ ေအာင္ပြဲခံေနဦးမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

အရွင္သုခမိႏၵ၏ ဤကဲ့သို႔ က်ရာေနရာမွာ က်ရာတာဝန္ကို(သာသနာျပဳ စိတ္ဓာတ္အျပည့္ျဖင့္)ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ေနမႈမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေလာက၌ မည္သူမဆို မိမိ၌ရွိေသာ စြမ္းအားကို အျပည့္အဝ အသံုးခ်တတ္သူမ်ားအဖို႔ ေလာကႏွင့္သာသနာေတာ္ အတြက္ တကယ္စြမ္းအားရွင္(အလွဖန္တီးရွင္)မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္းသင္ခန္းစာ တစ္ရပ္အျဖစ္ ေတြ႕ႏိုင္ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မိသည္.ပုဂၢိဳလ္မဆို အလွကိုယ္စီကဗ်ာ၌ ဖြဲ.ဆိုညြန္ျပထားေသာ သူ႔ဂုဏ္ သူ႔သိမ္ သူ႔အရွိန္ သူ႕အခ်ိန္အခါ ေနရာေဒသ ဌာနအေလွ်ာက္ ေရးရာေရာက္သည္ စြမ္းေလာက္ႏိုင္သူ ခ်ည္းပါတကား။ ဆိုသည့္ကဗ်ာပုဒ္ အတိုင္း မိမိ၌ တည္ရွိေနသည့္စြမ္းအားမ်ားကို အျပည့္အဝ အသံုးခ်လ်က္ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ တြင္တည္ရွိေနေသာ အလွတရားမ်ားကို မေပ်ာက္မပ်က္ရေလေအာင္ အရွင္သုခမိႏၵ နည္းတူ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူႏိုင္ပါေစဟု ဆုမြန္ေျခြတ ဆႏၵျပဳ တိုက္တြန္းလိုက္ရေပသည္။

(စြမ္းအားရွိသူတိုင္း မိမိကိုယ္ပိုင္စြမ္းအားျဖင့္ ေလာကကို အလွဆင္ႏိုင္ၾကပါေစ။)

ဆုမြန္ေျခြလ်က္-

အရွင္နရိႏၵ(ေဇယ်ာနရိန္၊ ေျမာင္းျမ၊

လက္ေထာက္ ေမာ္ကြန္းထိမ္း သာသနာ့တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္။

 

Tags:

About laisaitai