ဆရာ

ဆရာ

၁၄၊ ၁၀၊ ၂၀၁၂ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတိၱသာသနာ့တကၠသုိလ္ (၈) ႀကိမ္ေျမာက္ အာစရိယပူေဇာ္ပဲြကုိ တက္ေရာက္ခဲ့ကာ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကုိ စာေရးသူက သာသနာ့တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားေဟာင္း တစ္ပါးအေနနဲ႔ ေဟာၾကားၿပီး သာသနာ့တကၠသုိလ္မွ ညီေတာ္မ်ားရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ အာစရိယဂုဏ ကထာမွ ေကာက္ႏႈတ္ၿပီး “ဆရာ” ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေလာကီဆရာ၊ ေလာကုတၱရာ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္ အေပါင္းတုိ႔အား ဂါရဝျပဳလိုက္ပါတယ္ဘုရား။

ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအား (နပသ) စာသင္သားမ်ားအား ရွင္းျပစဥ္

ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအား (နပသ) စာသင္သားမ်ားအား ရွင္းျပစဥ္

ကုိးခန္းပ်ဳိ႕ဆရာ အရွင္မဟာရ႒သာရက “ေျခာက္ေသာင္းတပည့္၊ ၾကယ္သုိ႔ျပည့္လ်က္၊ လ၏ပမာ၊ ထြန္းလင္းစြာသည္၊ ဆရာပရေမ၊ ျဗဟၼာေဆြကား-” လုိ႔ ဆုိထားျခင္းဟာ ေတာ္တဲ့ တတ္တဲ့ ထက္တဲ့ တပည့္ေတြ အၾကားမွာ ဆရာဆုိတာဟာ ေတာက္ပတဲ့ ၾကယ္ေတြအၾကားက အေတာက္ပဆံုး လမင္းႀကီး တစ္ဆူလုိ တင့္တယ္ထည္ဝါေၾကာင္း ေဖၚညႊန္းတဲ့ ကဗ်ာေလးလုိ႔ ခံစားမိပါတယ္။

အဂၤုတၱိဳရ္၊ သတၱကနိပါတ္၊ ဒုတိယမိတၱသုတ္မွာလည္း ျမတ္စြာဘုရားက ဆရာဆုိတာ-

၁။ ရုိေသထုိက္သူျဖစ္ျခင္း

၂။ ခ်စ္ခင္ထုိက္သူျဖစ္ျခင္း

၃။ ခ်ီးမြမ္းခံထုိက္သူျဖစ္ျခင္း

၄။ လႊဲမွားေနသည္ကုိ ဆံုးမေပးျခင္း

၅။ မသိပဲ ေမးလာတာကုိ ေကာင္းစြာ ေျဖၾကားေပးျခင္း

၆။ နက္နဲတဲ့ သေဘာတရားေတြကုိ နားလည္ေအာင္ ေကာင္းစြာေဟာေျပာေပးျခင္း

၇။ အက်ဳိးမရွိတဲ့ ကိစၥေတြကုိ တားျမစ္ေပးျခင္း လုိ႔ေဟာထားတယ္။ အဲဒါကုိ မဃေဒဝလကၤာသစ္ ဆရာေတာ္ က “ရုိေသခ်စ္ထုိက္၊ ခ်ီးမြမ္းထုိက္ႏွင့္၊ လႊဲမုိက္ဆံုးမ၊ ေမးသမွ်ခံ၊ ဓမၼံနက္နဲ၊ ေဟာခုိင္ၿမဲ၍၊  က်ဳိးနည္းမထြန္း၊ ခုနစ္ခန္းႏွင့္၊ ျပည့္လွ်မ္းညီညာ၊ ဤဆရာ” လုိ႔ မွတ္မိလြယ္ေအာင္ လွလွပပ စပ္ဆုိထားတယ္။

ဆရာကုိ ပါဠိလုိ “အာစရိယ” လုိ႔လဲေခၚၿပီး သိႆာနံ ဟိတံ အာစရတီတီ အာစရိေယာ လုိ႔ ဝိၿဂိဳဟ္ထားကာ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ “ဆရာဆုိတာ တပည့္တုိ႔ရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကုိ တုိးတက္ဖံြ႕ျဖဳိးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့သူ” လုိ႔ဆုိထားတယ္။

သာရိပုတၱေထရဂါထာ (ေထရ၊ ၉၉၃) နဲ့အညီ မဃေဒဝ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားက “နာနာက်င္က်င္၊ အျပစ္ျမင္တုိင္း၊ ဝမ္းတြင္မသုိ၊ ဟုတ္တုိင္းဆုိ၍၊ က်ဳိးလုိစိတ္က၊ ဆံုးမတတ္သူ၊ ဆရာဟူေလာ့” ဟု စပ္ဆုိထား တာကုိလည္း ေတြ႕ရတယ္။

အဲဒီအျပင္ “တူညီႏႈိင္းဆုိ၊ ျမင့္မုိရ္ေတာင္ဦး၊ မကက်ဴးသည့္၊ ေက်းဇူးတရား၊ ဘုရားႏွင့္ႏႈိင္း၊ တစ္ဂုိဏ္းတည္းျပ၊ အနႏၲဂုဏ္ဝင္ ၊ ေက်းဇူးရွင္” လုိ႔ဆုိတားၿပီး ဆရာဆုိတာ အနႏၲဂုိဏ္းဝင္ ေက်းဇူးရွင္ ျဖစ္ေၾကာင္း။ ခင္ပြန္းႀကီး ဆယ္ပါး အပါအဝင္ျဖစ္ေၾကာင္း။

ဘုရားရွင္ကလည္း ဓမၼပဒမွာ “သူေတာ္ေကာင္း တရားကုိ သြန္သင္ျပသေပးတဲ့ ျမတ္ဆရာအား မီးကုိ အၿမဲမျပတ္ ပူေဇာ္တတ္တဲ့ ျဗဟၼဏပုဏၰားလုိ ဆရာကို ရုိက်ဳိး ရွိခုိးသင့္ေၾကာင္း” ေဟာထားပါေသးတယ္။

Aristotle အဆုိ

ကမၻာေက်ာ္ ဒႆနပညာရွင္ Aristotle ကလည္း ” Those who educate children well are more to be honored than even their parents, for those only give them life, those the art of living of well” (တပည့္ေတြကုိ ပညာေကာင္းေကာင္း သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာေတြကုိ မိဘေတြထက္ ပုိၿပီး ဂုဏ္ျပဳသင့္ ပူေဇာ္သင့္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ မိဘေတြက လူအျဖစ္အသက္ရွင္ေအာင္ ေမြးေပးရံုသာ ေမြးေပးၿပီး ဆရာေတြက တပည့္ေတြကုိ ေကာင္းမြန္စြာ ေနထုိင္နည္း အတတ္ပညာကုိ သင္ေပးလုိ႔ပါပဲ)တဲ့။ ဒါကေတာ့

- သားသမီးေတြကုိ အသက္ေပးသူတုိ႔မွာ မိဘ။

- တပည့္တုိ႔ကုိ ဘဝေပးသူတုိ႔မွာ ဆရာ လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။

ဆရာဟာ ဆရာပါ

ကုမုျဒာၾကာဟာ လေရာင္ဆန္းမွ လန္းရသလုိ ပိေတာက္ပန္းဟာ မုိးေရးဖ်န္းမွ ေဝဆာရသလုိ သဇင္ပန္းဟာ ႏွင္းရည္ဆြတ္ဖ်န္းမွ သင္းပ်ံ႕ရသလုိ တပည့္မ်ားလည္း ဆရာရဲ႕ သြန္သင္ဆံုးမမႈေၾကာင့္သာ လန္းစြင့္ စန္းပြင့္ အားမာန္ဝင့္ရပါတယ္။

ဖုိးလမင္းကုိ ေရွးေခတ္လူေတြက “ဆႏၵ”လုိ႔ေခၚၿပီး ခုေခတ္မွာ တခ်ဳိ႕က “စႏၵာ”၊ တခ်ဳိ႕က “ေသာ္တာ” လုိ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေခၚၾကပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲေခၚေခၚ “လမင္း” ဆုိတာ တစ္ဆူတည္း တစ္ပါးတည္းျဖစ္သလုိ “ဆရာ” ကုိ “သတၳာ၊ အာစရိယ၊ Teacher အားဂ်န္၊ ရွီးဖု . . . ” လုိ႔ ဘယ္လုိပဲေခၚေခၚ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဆရာတုိ႔ရဲ႕ ျဖဴစင္တဲ့ ႏွလံုးသားဟာ တသမတ္တည္း ျဖစ္ပါတယ္။

မရွိမျဖစ္ ဆရာ

အသက္အတြက္ ဆရာဝန္ကုိ အပ္ႏွံရသလုိ၊ ဘဝအတြက္ ဆရာ့အထံကုိ အပ္ႏွံရပါမယ္။ ေနမရွိတဲ့ ေန႔ဟာ မတင့္တယ္သလို၊ လမသာတဲ့ည ဟာလည္း မလွပႏုိင္ပါ။ ရန႔ံမရွိတဲ့ ပန္း၊ ေရမရွိတဲ့ စမ္းလုိ ဆရာမရွိတဲ့ တပည့္ဟာလည္း ဘဝအတြက္ “တက္ပဲ့ေလွ” သာျဖစ္ၿပီး ဦးတည္ရာမရွိ ေမ်ာေနပါ့မယ္။

ဆရာဆုိတာ တပည့္မ်ားကုိ အလင္းေရာင္ေပးရင္း မိမိဘဝကုိ အဆံုးအရႈံးခံရတဲ့ ဖေယာင္းတုိင္ေတြပါ။ ဓါးမ်ားကို ထက္ေအာင္ ေသြးေပးရင္း မိမိဘဝ အပြန္းအပဲ့ခံရတဲ့ ဓါးေသြးေက်ာက္ေတြဟာ ဆရာေတြပါ။ ဆရာဆုိတာ မိမိရဲ႕ လမ္းျပမႈေၾကာင့္ ေလွသေဘာၤမ်ား ေဘးမသီ ရန္မခ လုိရာခရီးပန္းတုိင္ အေရာက္လွမ္းႏုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရင္း မိမိကေတာ့ ဘဝေရလႈိင္းဒဏ္ကုိ ႀကံ႕ႀကံံ႕ခံေနရတဲ့ မီးျပတုိက္ေတြပါ။

ဒီ့အျပင္ ဆရာတုိ႔ဟာ ဝါသနာကုိ အရင္းခံ၊ ေစတနာကုိ ေက်ာရုိးျပဳ အႏွစ္နာကုိ ထမ္းပုိးထားၾကတဲ့ သူေတြပါ။ ဆရာတုိ႔ဟာ “ရိကၡာ” မရွိေသာ္လည္း “သိကၡာ” ရွိသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ “အသျပာ” မၾကြယ္ဝေသာ္လည္း “သဒၶါ” ၾကြယ္ဝတဲ့သူေတြပါ။ “အာဏာ” မရွိေသာ္လည္း “ၾသဇာ” ရွိတဲ့သူေတြပါ။ အထူးသျဖင့္ ဆရာတုိ႔ဟာ ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ အၾကင္နာ၊ ဝါသနာ၊ စံျပဳစရာ စတဲ့ နမူနာယူစရာေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ ေပးတဲ့ “လမ္းျပၾကယ္” ျဖစ္ပါတယ္။

လူသားဥယ်ာဥ္မွဴး၊ လူမႈေရး ဗိသုကာ၊ အုိးခတ္သမား၊ ပန္းပုဆရာ၊ ေက်ာက္ေသြးသမား၊ ေက်ာက္ဆစ္သမား၊ ဓါးေသြးေက်ာက္၊ ဆီမီးတုိင္၊ နံ႔သာတုိင္၊ ႏြံထဲကၾကာ စသျဖင့္ ဥပမာစံုလင္စြာနဲ႔ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္တုိ႔ကုိ “ဤလူ႔ရြာအား နံ႔သာသင္းေစ၊ မီးလင္းေစတဲ့” သူလုိ႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

အမွန္ကေတာ့ ဆရာဆုိတာ ေလာကမွာ အေရးပါ အရာေရာက္ဆံုး ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ မေနအပ္တဲ့ အရပ္ေျခာက္ပါးထဲမွာ “ဆရာမရွိတဲ့ အရပ္ မေနအပ္” လုိ႔ဆုိထားပါတယ္။

ရံုပုိင္နဲ႔ ဆရာ

What is the difference between railway master and a teacher? (ရထား ရံုပုိင္နဲ႔ ဆရာ ဘာကြာသလဲ) ဆုိတဲ့ အေနာက္တုိင္း ေမးခြန္း တစ္ခုကို ေျဖၾကားရာမွာ A railway master minds the train where as a teacher trains the mind (ရထားလမ္းေၾကာင္း မတိမ္းမေစာင္းေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းေပးသူမွာ “ရံုပုိင္”၊ တပည့္မ်ားရဲ႕ ဘဝလမ္းေၾကာင္း မတိမ္းမေစာင္းေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းေပးသူသူမွာ “ဆရာ”) လုိ႔ ေျဖထားတာကုိ မွတ္သားစရာေကာင္းလွပါတယ္။

အနာဂတ္အတြက္ ဆရာ

The future of the nation is on the shoulder of teachers and how they teach kids. The future of the world is in the classroom where the teachers are, and if we have any chance to guarantee a positive bridge to 21st century, it is how we educate the children in the classroom today. (Richard Reginald Green)

တုိင္းျပည္ တစ္ျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ဆရာေတြရဲ႕ ပုခံုးေပၚမွာ က်ေရာက္ေနပါတယ္။ ဆရာေတြက တပည့္ေတြကုိ ဘယ္လုိ သင္ၾကားေပးေနသလဲ ဆုိတဲ့အေပၚမွာ တည္ေနတယ္။ ကမ ၻာၾကီးရဲ႕ အနာဂတ္ကေတာ့ ဆရာေတြ သင္ျပေနတဲ့ သင္ခန္းစာထဲမွာ ရွိတာေပါ့။ ဒီကေန႔ ကေလးငယ္ေတြကုိ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဘယ္လုိ သင္ၾကားေပးေနသလဲ ဆုိတာေတြဟာ ၂၁ ရာစုမွာ ေကာင္းတဲ့ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈေတြကုိ အာမခံခ်က္ ေပးေနမွာပါ . . . လုိ႔ ရစ္ခ်ာတ္ရီဂ်င္နယ္ဂရင္းက ဆရာေတြ အခရာက်ေၾကာင္း ဆုိထားပါတယ္။

ေလာကနီတိပ်ဳိ႕ဆရာကလည္း “တစ္ပံုမွတ္ကိန္း၊ အုိးထိန္းတုိ႔မွာ၊ အုိးလုပ္ရာ၌၊ ကဲြငွာမခတ္၊ အတတ္ပညာ၊ သင္ေသာအခါ၌၊ ဆရာတုိ႔ကား၊ တပည့္သားကုိ၊ မုန္းထားမ်က္အုိက္၊ မရုိက္မပုတ္၊ ႀကိဳးကုတ္ပညာ၊ တတ္ေအာင္သာလ်င္၊ ရုိက္ပုတ္သင္ရွင့္” လုိ႔ ဆုိထားၿပီး တပည့္မ်ားအေပၚ ေစတနာထား သြန္သင္ဆံုးမတာကုိ သရုပ္သကန္ေပၚေအာင္ စပ္ဆုိထားခဲ့ပါတယ္။

ဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္းပန္

ဒါေၾကာင့္ တပည့္မ်ားကလည္း ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္တုိ႔အထံမွာ “တုပ္ကြပုဆစ္၊ ဆရာစစ္၌၊ ေၾကာက္ခ်စ္ရုိေသ၊ လုပ္ေၾကြးေထြျဖင့္၊ စာေပတတ္ေၾကာင္း၊ တေခ်ာင္းေခ်ာင္းလ်င္၊ ႀကိမ္းေမာင္းသည္းခံ၊ ဆရာထံ၌၊ သင္အံက်က္မွတ္” ျပဳလုပ္ရပါမယ္။ ဒါမွလည္း “ဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္းပန္ ေနာက္ဆံတဝင့္ဝင့္” ဆုိတာနဲ႔အညီ “မ်ဳိးေစ့လည္းမွန္၊ ပင္လည္းသန္၍၊ ဖူးတံငံုကင္း၊ သီးႏွံဝင္း” ျဖစ္ပါမယ္။

ငါးရားငါးဆယ္ ဇာတ္နိပါတ္လာ သံဝရဇာတ္တြင္ သံဝရမင္းသားဟာ ဆရာျမတ္တုိ႔ရဲ႕ ဆံုးမ သြန္သင္မႈေၾကာင့္ ေနာင္ေတာ္ ကုိးဆယ့္ကုိးပါးကုိ ေက်ာ္လြန္ၿပီး မင္းအျဖစ္ကုိ ေရာက္ရွိခဲ့ရပါတယ္။ မိလိႏၵ မင္းႀကီးလဲ ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္ အရွင္နာဂသိန္ရဲ႕ အဆံုးအမေၾကာင့္ သာသနာမွာ ထင္ရွားတဲ့ မင္းတစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အေသာကမင္းႀကီးလည္း အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆ မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ အဆံုးအမေၾကာင့္ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ၿပီး သာသနာျပဳ မင္းႀကီးအျဖစ္ သမုိင္းတြင္ ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။ အေနာ္ရထာ မင္းေစာလဲ အရွင္အရဟံရဲ႕ အဆံုးအမေၾကာင့္ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ သာသနာျပဳ မင္းတစ္ပါး အျဖစ္ သမုိင္းတြင္ ထင္ရွားခဲ့ရပါတယ္။ မင္းတုန္းမင္း ျဖစ္လာမည့္ ေမာင္လြင္လည္း ဆရာေတာ္ ဦးစႏၵိမာရဲ႕ ဆံုးမမႈေၾကာင့္ ပၪၥမသံဂါယနာတင္ မင္းေကာင္းအျဖစ္ သမုိင္းမွတ္တုိင္ ထူခဲ့ရပါတယ္။

နပသ ရန္ကုန္တြင္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား ရွင္းျပစဥ္

နပသ ရန္ကုန္တြင္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား ရွင္းျပစဥ္

ဆရာမွားလ်င္

ဆရာမမွားဖုိ႔အေရးႀကီးေၾကာင္း “ဆရာမွားလ်င္၊ တရားေစြသည္၊ ဆရာမ်ားလ်င္ သားေသသည္၊ ဆရာမွားလ်င္ တစ္သံသရာလံုး ေမွာက္သည္” ဆုိတဲ့ ဆံုးမစကားေတြလည္း တန္ဖုိးရွိလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤုလိမာလရဲ႕ ဆရာ၊ အဇာတသတ္ရဲ႕ ဆရာတုိ႔လုိ ဆရာမ်ဳိးကုိ ေရွာင္ရပါမယ္။ အေနာက္တုိင္းသား ဒီဗရစ္ တုိကုိ ဆရာတင္မွားမိၿပီး မရႈမလွ ဘဝနိဂံုးအဆံုးသတ္ခဲ့ရတဲ့ နတ္သွ်င္ေနာင္ကုိလည္း သခၤန္းစာယူရပါမယ္။

ဆရာကုိ ျပစ္မွားလွ်င္

ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး အပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ ဆရာကုိလည္း မျပစ္မွားသင့္ပါ။

သင္ဆရာကုိ ျပစ္မွားေစာ္ကားၿပီး ေဘးေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ေစာင္းသမားမုိက္ မူသိက၊ ျမင္ဆရာကုိ ကာျပန္၍ အာေခါင္လွံစူးသြားတဲ့ လုလင္ငယ္ကဲ့သုိ႔ မျဖစ္ေအာင္လည္း သခၤန္းစာယူသင့္ပါတယ္။ ဆရာႏွင့္ေဝးတဲ့ ေမာင္ငယ္ရင္ေသြးလဲ စာေပမသင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေနာက္ဆံုး ခြက္္လက္စဲြကာ သူေတာင္းစားဘဝနဲ႔ ဆင္းရဲစြာ ဘဝနိဂံုး ခ်ဳပ္သြားတာကုိလည္း သိခဲ့ရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လူ႔ဘဝမွာ ဆရာဆုိတာ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္တဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ “ဆရာမျပ နည္းမက်၊ ဆရာမရွိ ငပိမဖုတ္နဲ႔၊ ဆရာလြတ္ေတာ့ရုိင္း၊ မ်ဥ္းလြတ္ေတာ့ကုိင္း၊ ဆရာႏွင့္ကင္းလ်င္ လူဖ်င္းျဖစ္တတ္သည္” စတာေတြဟာ ဆရာ့ဂုဏ္ကို ေဖာ္က်ဴးတဲ့ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ စကားပံုေတြျဖစ္ပါေၾကာင္း မွတ္သားရပါတယ္။

ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔

၂၁ ရာစု ယေန႔ေခတ္ကုိ “ပညာရာစု၊ ပညာေခတ္” လုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိလည္း “ပညာလူ႔အဖဲြ႕အစည္း” လုိ႔ ကင္ပြန္းတပ္ပါတယ္။ ယေန႔ ၂၁ ရာစု ကမ​ ၻာ့ရြာမွာ “ပညာသည္သာ ရတနာ၊ ဆရာသည္သည္ အခရာ” ျဖစ္လုိ႔ ၂၀၀၈ ခု ကမ ၻာ့ကုလသမဂၢအဖဲြ႕ႀကီးကလည္း ေအာက္တုိဘာလ ၅ ရက္ေန႔ကုိ “ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔” အျဖစ္သတ္မွတ္ကာ ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ ဆရာမ်ားအား ဂုဏ္ျပဳအခမ္းအနား က်င္းပေပးရန္ ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားခဲ့တယ္။

ဆရာ့ (၁၁) မ်ဳိး

၂၀၁၀-၂၀၁၁ ပညာသင္ႏွစ္ ပုသိမ္တကၠသုိလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းမွာ ေဆာင္းပါးရွင္ ဦးခ်စ္ၿမိဳင္ (သခၤ်ာ)က ဆရာကို ေအာက္ပါအတုိင္း ဖြင့္ဆုိထားပါတယ္။

၁။ လမ္းျပၾကယ္ တစ္ဦး A Guide

၂။ ေခတ္မီေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္သူ တစ္ဦး A Modernizer

၃။ စံနမူနာ တစ္ဦး An Example

၄။ သင္ၾကားေပးသူ တစ္ဦး A Teacher

၅။ ရွာေဖြသူ တစ္ဦး A  Searcher

၆။ အတုိင္အပင္ခံ တစ္ဦး A Counselor

၇။ အာဏာပုိင္ တစ္ဦး An Authority

၈။ လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္ အလုပ္လုပ္သူ A Doer of Routine

၉။ သရုပ္ေဆာင္ တစ္ဦး An Actor

၁၀။ အမွန္တရားကုိ ရင္ဆုိင္ဝ့ံသူ တစ္ဦး A Facer of Reality

၁၁။ ရာျဖတ္ တစ္ဦး A Evaluator ဆုိၿပီး ဆရာ့ရဲ႕အဓိပၸါယ္ ဆရာ့ရဲ႕ဂုဏ္ေတြကို ဖြင့္ဆုိ ေဖာ္ညႊန္းခဲ့တာ မွတ္သားစရာပါ။ ကဗ်ာဆရာ ကန္႔ဘလူ ခင္ေမာင္ေဆြကလည္း “ျမတ္သာပုဂိၢဳလ္၊ ဆရာဆုိသည္၊ စာကုိလည္းသင္၊ လူလည္းျပင္လ်က္၊ သံဇဥ္ေပ်ာ့ေျပာင္း၊ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေအာင္၊ ေခါင္းေလာင္းထုိးေနသူ”လုိ႔ ျမတ္ႏုိးဖြယ္စာသားေလးနဲ႔ ဆရာ့ဂုဏ္ကုိ ေဖၚညႊန္းသြားပါတယ္။ အမွန္ေျပာရရင္ ဆရာဆုိတာ တပည့္တုိ႔အတြက္ “အရာရာ (သုိ႔မဟုတ္) အရာမ်ားစြာ” ျဖစ္ပါတယ္။

အမိတကၠသုိလ္ ဆရာမ်ား

ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတိၱသာသနာ့တကၠသုိလ္မွာ “၀ိသုဘိပါ၊ ျမန္လိပ္စာ၊ ေဒသနာျပန္႔ပြားေရး” ဆုိၿပီး ဘာသာရပ္ (၇) ခုရွိပါတယ္။

၀ိ=၀ိနည္းဆရာက တပည့္မ်ားအတြက္ စည္းကမ္းနည္းလမ္းမ်ား သိေစပါတယ္။

သု= သုတၱန္ဆရာက တပည့္မ်ားအတြက္ ဗဟုသုတဘဏ္တုိက္ႀကီး ဖြင့္ေပးပါတယ္။

ဘိ= အဘိဓမၼာဆရာက တပည့္မ်ားအတြက္ သဘာဝတၳကုိ ျမင္ေအာင္ျပေပးပါတယ္။

ပါ= ပါဠိဆရာကေတာ့ ဂႏၴဝင္က်မ္းျမတ္ကုိ ဘာသာေဗဒရႈေထာင့္မွ အထူးသိေစပါတယ္။

ျမန္= ျမန္မာစာဆရာကေတာ့ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ စာေပအႏုပညာအလွကုိ အသိပညာရေအာင္ သင္ေပးပါတယ္။

လိပ္= အဂၤလိပ္ဆရာကေတာ့ ေခတ္သစ္ကမ ၻာနဲ႔ သာသနာကုိ ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ေအာင္ သင္ေပးပါတယ္။

ေဒသနာ= ေဒသနာျပန္႔ပြားေရးဆရာကေတာ့ အတိတ္သမုိင္းနဲ႔ ပိဋကတ္စာေပမွ သာသနာျပဳနည္းမ်ား၊ သမုိင္းေပး သခၤန္းစာမ်ားကုိ သင္ၾကားေပးပါတယ္။ သင္ၾကားစီမံ ရံုးဌာနဆရာမ်ားကေတာ့ ပရိယတိၱ တာဝန္ ထမ္းေနၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ား စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ စားဝတ္ေနေရး က်န္းမာေရး အဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္ရြက္္ေပးတဲ့ ဆရာေတြျဖစ္ပါတယ္။

သာသနာ့တကၠသုိလ္ ဆရာမ်ားဟာ အျပင္က ဆရာေတြနဲ႔ ႏႈိင္းရင္ လာဘ္လာဘနဲေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သာသနာ့တကၠသုိလ္ဆရာမ်ားဟာ တပည့္သင္တန္းသားမ်ားရဲ႕ ဒိ႒အက်ဳိး သမၸရာယိက အက်ဳိးတုိ႔ကုိ ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာ၊ စံနမူနာ စတဲ့ နာေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ “တကၠသုိလ္ဆရာ” ဟူေသာ “သိကၡာ” ကုိ လာဘ္လာဘ ဟူေသာ “ရိကၡာ” နဲ႔ မလဲႏုိင္တဲ့ ဆရာေတြျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမိတကၠသုိလ္မွ ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ သင္တန္းသားမ်ားဟာ ျပည္တြင္းျပည္ပ ႏွစ္ဌာနမွာ သာသနာျပဳ သူရဲေကာင္းမ်ား အျဖစ္ ထည္ဝါစြာ ရပ္တည္ေနတာကုိ သိရတဲ့ ပီတိနဲ႔  သာသနာ့အတြက္ အားရွိေနတဲ့ ဆရာေတြျဖစ္ေၾကာင္း … ဆရာသခင္ေက်းဇူးရွင္မ်ားအားလံုးကုိ ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ ကန္ေတာ့ပါတယ္ဘုရား။

= မွတ္ခ်က္ =

သာသနာ့တကၠသုိလ္ဆရာ အပါး (၇၆)ပါးတုိ႔ဟာ လခစားေတြ မဟုတ္ပါ။ လခ မရွိပါဘူး။ လခလဲ မေမွ်ာ္ပါဘူး။ သာသနာ့တကၠသုိလ္ ဖြင့္စကေန ဒီေန႔အထိ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ေထာက္ပံ့ေၾကးအလွဴေငြ လစဥ္လွဴေပးပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ပါးကုိ ေမးၾကည့္ေတာ့ သူမ မေျပာျပရဲဘူး။ က်န္တဲ့ တစ္ပါးကုိ ေမးေတာ့ အစက တစ္လကုိ က်ပ္ ၂၀၀ ကစပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္း က်ပ္ ၄၀၀၊ ေနာက္ပုိင္း က်ပ္ ၁၅၀၀၊ ေနာက္ပုိင္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ က်ပ္သံုးေသာင္းအထိ သံုးေသာင္းေက်ာ္အထိ လစဥ္ ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြ အလွဴခံရပါတယ္တဲ့။ ေဒၚလာနဲ႔ တြက္ရင္ (၃၅) ေဒၚလာပါ။ စားေရးေနေရးကေတာ့ ဆရာေတြေရာ ေက်ာင္းသားေတြေရာ သက္ဆုိင္ရာက အားလံုးတာဝန္ယူပါတယ္။

ပရိယတိၱသာသနာေတာ္အတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံ လူမသိ သူမသိေပမယ့္ သာသနာ့တာဝန္ကုိ အသိရွိရွိ ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ ပရိယတိၱသာသနာ့တကၠသုိလ္ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ လစဥ္ ႏွစ္စဥ္ ပံ့ပုိးတဲ့ အလွဴရွင္မ်ား မ်ားမ်ားရွိပါေစလုိ႔လည္း စာေရးသူ ဆုေတာင္း ေမတၱာပုိ႔လ်က္ပါ။

ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ အရွင္သုခမိႏၵ (စဝ္ဆုခမ္း)

 

Tags:

About laisaitai